تمیزترین شهرهای دنیا معرفی شد + تصاویر

کپنهاگ، سنگاپور، هلسینکی، هامبورگ، بریزبن و استکهلم، ولینگتون و ساپورو به عنوان تمیزترین شهرهای دنیا شناخته شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال افزایش چشمگیر مشکلات زیست محیطی، پاکی هوا از اهمیت بالاتری میان مدیران شهرهای جهان برخوردار شده است، به‌طوری که تمام آن‌ها در تلاش هستند تدابیری برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در شهرها ارائه دهند. بدیهی است که کاهش انتشار گازهای آلاینده می‌تواند از جنبه‌های مختلف کیفیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشد، ضمن این‌که مزایای اقتصادی بی‌شماری را نیز برای شهرها به ارمغان می‌آورد. در ادامه به معرفی پاک‌ترین شهرهای سراسر دنیا می‌پردازیم و به‌طور خلاصه بعضی از اقدامات آن‌ها در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

کپنهاگ، دانمارک

اکونومیست (یک هفته‌نامه خبری و بین‌المللی در لندن) کپنهاگ را به عنوان پاک‌ترین شهر دنیا معرفی کرده و جالب این‌که پایتخت دانمارک برای چهارمین سال متوالی به عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان و یکی از امن‌ترین نقاط دنیا نیز شناخته شده است.

تمیزترین شهرهای دنیا معرفی شد

سنگاپور

سنگاپور که به عنوان پایدارترین و تمیزترین شهرهای جهان شناخته شده، در سال جاری جایگاه دومین شهر دنیا با کمترین نرخ انتشار کربن را از آن خود کرده است. افزایش آگاهی مردم از اهمیت هوای پاک از یک‌سو و اعمال اقدامات دوستدار محیط زیست نظیر بازیافت پسماندها و ممنوعیت استفاده از مواد پلاستیکی از سوی دیگر در کاهش نرخ تولید آلاینده‌های هوا در سنگاپور نقش مهمی ایفا کرده است.

هلسینکی، فنلاند

پایتخت فنلاند یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود که به علت برخورداری از محیط زیست پاک در سراسر دنیا شهرت دارد. مردم شهر کیفیت زندگی بسیار بالایی را در هلسینکی تجربه می‌کنند و این در حالی است که سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی شهر به عنوان یکی از بهترین سامانه‌های تردد جهان شناخته شده است.

تمیزترین شهرهای دنیا معرفی شد

هامبورگ، آلمان

هامبورگ که در نزدیکی رودخانه البه واقع شده، جمعیتی بیش از یک میلیون نفر را در خود جا داده است و تقریباً تمام ساکنان آن هوای پاک تنفس می‌کنند.این شهر به علت برگزاری رویدادهای ورزشی در آب به عنوان یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای جهان نیز شناخته شده، ضمن این‌که برخورداری از سیستم‌های حمل‌ونقل پیشرفته با قابلیت استفاده از سوخت هیدروژنی در کاهش انتشار کربن هامبورگ نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

بریزبن، استرالیا

بریزبن در استرالیا میزبان حدود دو میلیون نفر است و به عنوان شهر خورشید و ماسه در سراسر دنیا شهرت دارد. بریزبن خالی از هر گونه زباله، علف هرز، گرد و غبار و هنرهای دیواری است و همین ویژگی‌ها آن را در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار داده است. بازیافت پسماندها در بریزبن تبدیل بخش اعظم آن‌ها را به اقلام قابل استفاده به دنبال دارد، ضمن این‌که فرآیند بازیافت به تولید الکتریسته نیز منجر می‌شود.

تمیزترین شهرهای دنیا معرفی شد

استکهلم، سوئد

استکهلم، پایتخت سوئد، به طور شگفت‌انگیزی تمیز است که محققان علت آن را به بازیافت و استفاده دوباره بیش از ۹۸ درصد از پسماندهای شهر با پایدارترین سیستم مدیریت ضایعات نسبت داده‌اند. علاوه بر این، حمل‌ونقل عمومی شهر کاملاً دوستدار محیط زیست است و همین امر به کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در آن منجر شده است.

ولینگتون، نیوزلند

ولینگتون در نیوزلند از نظر بسیاری از منتقدان شهری به عنوان زیست‌پذیرترین شهر دنیا شناخته شده، ضمن این‌که یکی از شهرهای جهان با پایین‌ترین نرخ انتشار گازهای آلاینده و کیفیت بالای زندگی به‌شمار می‌رود. وجود فضاهای سبز بی‌شمار و تأمین پاک‌ترین آب دنیا برای شهروندان از دیگر ویژگی‌های مهم پایتخت نیوزلند به‌حساب می‌آید که آن را در لیست تمیزترین شهرهای دنیا قرار داده است.

تمیزترین شهرهای دنیا معرفی شد

ساپورو، ژاپن

مدیران ساپورو با تلاش بی‌وقفه خود برای کاهش انتشار کربن توانسته‌اند عنوان بهترین شهر دوستدار محیط زیست ژاپن را از آن خود کنند و یکی از بهترین جایگاه‌های دنیا را برای شهر خود از حیث پاکیزگی به ارمغان بیاورند. نرخ بازیافت پسماندها در شهر به بیش از ۷۵ درصد می‌رسد و این در حالی است که ساپورو به عنوان یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای ژاپن نیز شناخته شده است.

کد خبر 667988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.