علت شکل‌گیری مناطق محروم در شیراز

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به دلایل شکل‌گیری مناطق محروم در این کلانشهر، گفت: مناطق و محلاتی از شهر که به طبقات متوسط، کارمندان و کارگران و جماعت کم بضاعت حقوق بگیران اختصاص داده شده به دلیل غفلت و کم توجهی هر روز دچار محرومیت بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده مریم حسینی امروز _یک‌شنبه بیست‌وهشتم‌بیست‌وهشتم خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در یکصد سال اخیر، تاکنون همواره در بین آحاد مردم و نخبگان این سوال مطرح است که چرا اجازه دادیم مناطق محروم با جمعیت معلوم شکل گیرد؟

وی افزود: در شهر مناطقی ساخته شده که محصول تخریب باغات و منابع طبیعی است و به دلیل برخورداری از آب و هوای خوب و امکانات فراوان، بالای شهر نامیده می‌شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مناطق و محلاتی از شهر که به طبقات متوسط، کارمندان و کارگران و جماعت کم بضاعت حقوق بگیران اختصاص داده شده به دلیل غفلت و کم توجهی هر روز دچار محرومیت بیشتر شده و شکاف طبقاتی بالای شهر و پایین شهر محسوس‌تر است.

حسینی گفت: بعضی مناطق محروم‌تر در حاشیه شهر به‌ویژه مناطق جنوبی شکل گرفته است که امروز این مناطق و محلات را محلات آسیب‌پذیر و مشکل‌دار نشانه‌گذاری می‌کنند که به‌صورت بافتی در هم تنیده، سخت و غیر قابل نفوذ تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: فاضلاب‌های شهر از کنار خانه‌ها عبور می‌کند و بوی نامطبوع و متعفن و ساکنان را آزار می‌دهد، شیوع بزهکاری ساکنان مظلوم این مناطق را آزاد می‌دهد، در عین حال بسیاری از امکانات مورد نیاز در این مناطق به دلایل مختلف در دسترس مردم نیست.

وی تصریح کرد: شورای ششم در طول مدت شکل‌گیری کمیسیون محرومیت‌زدایی، تمرکز و تلاش ویژه‌ای برای رفع محرومیت‌ها داشته است.

کد خبر 667946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.