شفاف‌سازی داده‌های مالی شهری در هیوستون+ پیامدها

شفاف‌سازی داده‌های مالی شهری توسط مدیران هیوستون در ایالات متحده آمریکا، دسترسی شهروندان را به تمام اطلاعات مربوط به مصرف بودجه‌های شهری و مالیات‌ها افزایش داده و پیامدهای مثبت بی‌شماری را در شهر به جا گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راه‌اندازی یک بستر اینترنتی شهری تحت عنوان «امور مالی باز» اطلاعات لازم در زمینه نحوه مصرف مالیات‌های پرداخت شده توسط شهروندان برای امور مختلف را در اختیار آن‌ها قرار داده و همین امر افزایش اعتماد میان مردم و مدیران را به دنبال داشته است. اگرچه دسترسی به بخش اعظم این داده‌ها تا پیش از اعمال رویکرد جدید نیز برای شهروندان امکان‌پذیر بود، با این حال داده‌های ارائه شده در وب‌سایت‌های مختلف و به‌طور پراکنده ارائه می‌شد که این امر، تأثیر زیادی در گرایش مردم برای پیگیری نداشت. از همین رو، مدیران در تابستان سال گذشته، وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کردند که در آن تمام داده‌ها به‌طور یکجا ارائه شده است.

نحوه شفاف‌سازی صرف هزینه‌های شهری در هیوستون

مدیران هیوستون به منظور شفاف‌سازی مصرف بودجه‌ها و مالیات‌های شهری به ارائه یک نوآوری با سه مرحله جدا از هم پرداختند که به ترتیب ارائه داده‌های مربوط به بودجه باز، فهرست حقوق‌بگیران شهر و دسته‌چک‌های بانکی را در بر داشت. تکمیل کارگاه‌های آموزشی در راستای صرف بودجه‌های شهری از دیگر اقدامات مدیران شهر بود که طی این مدت انجام شد و استقبال زیاد شهروندان را به دنبال داشت. بسیاری از افراد شرکت کننده در این کارگاه‌ها خواهان دسترسی به تمام داده‌ها در یک پرتال واحد بودند تا به‌طور همزمان به تمام آن‌ها در یک مکان دسترسی داشته باشند.

تأثیر شفاف‌سازی مصرف بودجه‌های شهری در بهبود عملکرد کارمندان

از آن‌جا که کارگاه‌های آموزشی به‌تنهایی نمی‌توانست تمام شهروندان و کارمندان را از تصمیمات جدید برنامه‌ریزان آگاه کند، این افراد تصمیم گرفتند آموزش‌ها را در قالب ویدئوهای آماده در اختیار مردم، به‌ویژه کارمندان قرار دهند تا از این طریق، کارکنان دولت را به اتخاذ تدابیر جدید در انجام‌وظیفه‌های خود سوق دهند. داده‌های اشتراکی به‌طور ماهانه به‌روز می‌شود که همین امر به سهم خود، قدرت تصمیم‌گیری کارمندان را برای بهبود عملکرد خود ارتقا بخشیده و در نتیجه، ارتقای ارائه خدمات به شهروندان را در پی داشته است.

کد خبر 667840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.