لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات جوانان در مسیر ازدواج گفت: مدیریت شهری باید بسته‌های تشویقی برای دریافت پروانه و ساخت‌وساز برای جوانان در نظر گیرد تا مقدمات ازدواج و فرزندآوری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ در نطق میان دستور نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: بیست‌وهفتم خردادماه به نام «روز کشاورزی» نام گرفته است، در این روز با اعلام امام راحل، جهاد سازندگی، این نهاد انقلابی برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه «کشاورزی؛ جهش تولید و امنیت غذایی» شعار امسال روز جهاد کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی بیشترین خوداتکایی و بهره‌وری را دارد و با توجه به اهمیت موضوع، توجه به نیازهای قشر کشاورز بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در این راستا مدیریتی جهادی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امسال به‌دنبال نزول باران رحمت الهی و پیگیری دستگاه‌های متولی، آب در زاینده‌رود جاری شد و کشاورزان نسبت به سال‌های گذشته مشکلات کمتری داشتند اما در ادامه نیاز است که تأمین آب صورت گیرد و دوباره از حقوق این قشر زحمتکش دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با مدیریت جهادی برخورد با تخلفات و برداشت‌های غیرمجاز در مسیر زاینده‌رود در استان همجوار را پیگیری کنند تا فعالیت‌های لازم برای تکمیل تونل سوم نیز صورت گیرد.

شریعتی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی گفت: در کشاورزی امنیت غذایی یعنی دسترسی همه مردم به غذای کافی و سالم برای داشتن زندگی فعال و سالم است، در این راستا درآمد خانوار از عوامل مهم در تأمین امنیت غذایی محسوب می‌شود، در واقع غذای مصرفی مردم باید از کیفیت بهداشتی برخوردار باشد، چراکه مواد غذایی ناسالم می‌تواند اثرات مخرب از جمله بیماری، تأثیر بر تجارت و اقتصاد و پیامدهای سیاسی برای جوامع و دولت‌ها به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی با توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به امنیت غذایی، باید نگرش ویژه‌ای داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع ایجاد آزمایشگاه سنجش مواد غذایی نیز باید دنبال شود تا میزان دقیق کیفیت سموم در مواد غذایی تشخیص داده شود.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این روز به نام «ازدواج» نام‌گذاری شده است که جا دارد در این روزها به رفع ویژه مشکلات ازدواج جوانان پرداخته شود.

شریعتی گفت: برای تأمین تسهیلات ازدواج جوانان اقدام مناسبی انجام نشده است، در حالی که در اسلام بر ازدواج آسان تاکید شده است اما تاکنون به جز پرداخت یک وام، نتوانسته‌ایم مقدمات اولیه یک زندگی را برای جوانان مهیا کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری باید بسته‌های تشویقی برای گرفتن پروانه و ساخت‌وساز برای جوانان در نظر گیرد تا مقدمات ازدواج و فرزندآوری فراهم شود.

کد خبر 667836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.