ثبت جهانی بازار همدان باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حال حاضر اتفاق مهم ثبت جهانی هگمتانه و مسیر آن تا آرامگاه بوعلی‌سینا مطرح بوده و مهمترین مورد در این مسیر، ثبت جهانی بازار همدان است که باید از این فرصت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری که با موضوع بررسی مشکلات پیاده‌راه اکباتان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) و با حضور اعضای کمیسیون، مدیران شهرداری، فرمانده انتظامی شهرستان همدان، نماینده فرماندار و نمایندگان کسبه پیاده‌راه اکباتان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مجموعه بازار به عنوان یک فضای اجتماعی و اقتصادی وظیفه همه است، لذا تمام مسئولان در رده‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی باید به این پایگاه توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از درخواست‌های کسبه پیاده‌راه اکباتان انجام شده یا در حال انجام است، افزود: شورای اسلامی شهر نیز به این پایگاه اجتماعی و اقتصادی توجه کرده و درخصوص جداره‌سازی اکباتان نیز مصوباتی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر اتفاق مهم ثبت جهانی هگمتانه و مسیر آن تا آرامگاه بوعلی‌سینا مطرح بوده و مهمترین مورد در این مسیر، ثبت جهانی بازار همدان است که باید از این فرصت استفاده شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری و دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه بر رونق‌بخشی به پیاده‌راه اکباتان است، ادامه داد: شورای اسلامی شهر در تمام موضوعات و مسائل شهری پیگیر بوده و امیدواریم در این مورد ویژه نیز با تلاش و همت همگانی شاهد ثبت جهانی هگمتانه و رونق اقتصادی در شهر به ویژه بازار باشیم.

مسگریان خاطرنشان کرد: در این دوره هماهنگی و همکاری بین مدیریت شهری و میراث فرهنگی بسیار بوده است و امیدوارم این هماهنگی‌ها با ثبت جهانی هگمتانه نتیجه‌بخش باشد.

ثبت جهانی هگمتانه اهمیت بسیار دارد

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه تصریح کرد: یکی از نکات مورد عنایت در کشور بحث ثبت جهانی هگمتانه است.

وی با اشاره به فلسفه وجودی ثبت هگمتانه و قدمت و تاریخی شهر همدان گفت: در شهری با چنین جایگاهی باید تدابیر بر مبنای قدمت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی شهر، پیاده‌راه‌سازی شش خیابان منتهی به میدان دیده شده است و بر مبنای این سند بالادستی، تدابیری نیز طی سال‌های گذشته اندیشیده شد و اکنون علاوه بر آن ثبت جهانی هگمتانه نیز مد نظر قرار گرفته است.

نظری با اشاره به مراجعه کسبه پیاده‌راه اکباتان به شورا و بیان مشکلات افزود: کسبه مشکلات عدیده‌ای در این منطقه دارند که نیازمند بررسی و بازگرداندن رونق به پیاده‌راه است.

وی با بیان اینکه خیابان اکباتان زمانی بارانداز شهر بوده و کاروانسراهای موجود در آن گواه مطلب است، اضافه کرد: در گذشته رونق در این منطقه وجود داشت و نیاز به اندیشیدن تدابیری برای رونق‌بخشی مجدد دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: مدتی است کسبه به دلیل رونق نداشتن خرید و فروش و مسائل دیگر در قسمت انتهایی پیاده‌راه اکباتان با مشکلاتی مواجه هستند که در صورت ثبت جهانی، رونق به این منطقه نیز بازمی‌گردد.

نظری با اشاره به درخواست‌های بازاریان گفت: شناسایی و ساماندهی انگشترفروش‌ها و کهنه‌فروشان، شناسایی معتادان، جداره‌سازی و رونق‌بخشی پیاده‌راه از جمله این موارد بوده است.

وی تأمین امنیت در این منطقه را یکی از مسائل مهم در رونق پیاده‌راه و حضور گردشگران برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر امنیت نباشد، سرمایه‌گذار و گردشگر نیز نخواهیم داشت و باید به شکلی مجموعه‌ای برای فعالیت و حضور نیروهای انتظامی فراهم شود، امیدوارم که رونق لازم با هماهنگی و همکاری و ثبت جهانی هگمتانه به بازار همدان بازگردد.

کد خبر 667805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.