منتظر تصمیم مدیران سایپا هستم / از باشگاه ذوب‌آهن پیشنهاد دریافت کرده‌ام

"قرار بود به کادر فنی سایپا ملحق شوم و مدیران این باشگاه نیز تمایل زیادی به این انتقال دارند اما سرمربی‌ آن‌ها سنگ‌اندازی می‌کند. البته از ذوب‌آهن و یک باشگاه لیگ‌ برتری دیگر به‌همراه سه‌ تیم لیگ‌ یکی پیشنهاد دارم و در روزهای آتی تکلیفم برای فصل آینده مشخص می‌شود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهایی که فصل نقل‌وانتقالات تابستانی به‌سرعت در حال رقم زدن اخبار و ماجراهای جدید و غیرمنتظره است، مجتبی توتونی، سرمربی موفق فصل گذشته تیم فوتبال ون‌پارس اصفهان که این تیم را از حضور در انتهای جدول به یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر تبدیل کرد و سپس به‌علت نارضایتی از مدیریت استعفا داد، با پیشنهادهای جدیدی از جانب تیم‌های لیگ برتری تا لیگ دسته اول مواجه شده است و در روزهای آتی باید شاهد مشخص شدن تیم فصل آینده توتونی باشیم.

براساس شنیده‌ها مجتبی توتونی از سوی باشگاه سایپا پیشنهاد حضور در کادر فنی دریافت کرده بود و برخی منابع از توافق وی با نارنجی‌پوشان خبر دادند اما گویا ماجرا پیچیده‌تر از این حرف‌ها است‌. ضمن اینکه چند پیشنهاد دیگر نیز حول محور سرمربی سابق ون‌پارس وجود دارد که طبق اطلاعات خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن جدی‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. از همین‌رو با مجتبی توتونی درباره این شایعات و شنیده‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سرمربی سایپا با دلایلی عجیب مخالف حضور من در کادر فنی شد

هفته گذشته مسئولان باشگاه سایپا تهران از من برای عضویت در کادر فنی دعوت به همکاری کردند و با توجه به اینکه سایپا یک باشگاه بزرگ و باقدمت است که بازیکنان و مربیان بزرگی در آن حضور داشته‌اند و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بوده است، بسیار خوشحال شدم که بتوانم با این باشگاه همکاری داشته باشم. علی‌رغم اینکه مدیران باشگاه سایپا نظر مثبتی روی عملکرد و تجربه من داشتند، نظر آقای حسینی‌نسب، سرمربی سایپا این بود که بهتر است با یکدیگر کار نکنیم. البته دلایل این عقیده سرمربی سایپا را می‌دانم اما بهتر است که به زبان نیاورم.

توافقی با سایپا نداشتم اما منتظر خبر نهایی‌شان هستم

مدیران باشگاه سایپا به من گفته بودند قرارداد خوبی با من بسته خواهد شد و اختیارات فنی هم در این تیم خواهم داشت؛ از همین‌رو حاضر شدم به جمع سایپایی‌ها بپیوندم و کمک کنم تیم به لیگ برتر برگردد اما برخلاف تمایل هیئت‌مدیره سایپا و موافقت شخص من، سرمربی سایپا عنوان کرد که شرایط همکاری مناسب نیست. با این وجود مسئولان سایپا به من اعلام کرده‌اند، چند روز منتظر بمانم تا تصمیمی در این رابطه اتخاذ کنند اما تا این لحظه قراردادی میان من و باشگاه سایپا منعقد نشده است.

مدیران سایپا فوتبال را به‌خوبی می‌فهمند

در نشستی که میان من و مدیران باشگاه سایپا برگزار شد، متوجه شدم که آنان خیلی‌خوب فوتبال را می‌فهمند و تمایل زیادی برای همکاری دارند. اما منتظر هستم تا نتیجه نهایی را پس از مشورت و برپایی جلسات درون‌باشگاهی به من اعلام کنند. ضمن اینکه تمام اخباری که تا این لحظه در برخی رسانه‌ها منتشر شده است یا به گوش می‌رسد، صحت ندارد.

منتظر تصمیم مدیران سایپا هستم / از سوی باشگاه ذوب‌آهن پیشنهاد دریافت کرده‌ام

ذوب‌آهن به‌من پیشنهاد حضور در کادر فنی داده است

از گوشه‌وکنار حرف‌های زیادی شنیده‌ام و به‌طور غیرمستقیم پیشنهاد مربی‌گری در تیم فوتبال ذوب‌آهن به من داده شده است. متأسفانه در مقطع زمانی کنونی، اخبار ضدونقیض زیادی مطرح درخصوص نیمکت تیم‌ها منتشر می‌شود اما در هر صورت باعث افتخار من است که بتوانم به مجموعه بزرگ ذوب‌آهن کمک کنم.

بیشتر از پایتخت‌نشینان برای مربی‌گری در ذوب‌آهن توانایی دارم

فکر می‌کنم این قابلیت و توانایی را دارم. حتی بیشتر از مربیانی که ذوب‌آهن از تهران و سایر نقاط می‌آورد اما همیشه برای ما در تیم‌های اصفهانی، مرغ همسایه غاز است. مدیریت باشگاه با من صحبتی نداشته است، طبیعتاً اگر یک سرمربی بخواهد با تیمی کار کند گزینه‌های دستیاری‌اش را به باشگاه اعلام می‌کند و از همین طریق پیشنهاد ذوب‌آهن را شنیده‌ام. با این تفاسیر هنوز اتفاقی نیفتاده است و امیدوارم چنانچه نتیجه‌ای به‌دست آمد و به ذوب‌آهن اضافه شدیم، بتوانیم به مجموعه خوب ذوب‌آهن کمک کنیم تا بتواند نتایج مؤثر و مناسبی در فصل آینده کسب کند.

بهتر است سپاهان و ذوب‌آهن از مربی اصفهانی استفاده کنند

چه قاسم حدادی‌فر و چه محرم نویدکیا هرکدام سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن شوند، به‌نظر من بهتر است. بهتر است از مربیان اصفهان استفاده شود تا اینکه برویم مربیانی را از تهران با قراردادهای سنگین اضافه کنیم که هیچ کمکی به فوتبال اصفهان نمی‌کنند و باروبندیلشان را می‌بندند و می‌روند. ما در اصفهان پتانسیل‌های بسیار بالایی داریم که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، در زمینه‌های مربی‌گری و مدیریتی و بازیکن، به‌راحتی می‌توان انتظارات هواداران را برآورده کرد و باکیفیت‌تر از آنچه تاکنون اتفاق افتاده است به فعالیت پرداخت و این به تصمیمات مدیران برمی‌گردد.

کادر فنی سپاهان یک مربی ایرانی کم دارد

آقای مورایس و دستیاران وی همه پرتغالی هستند و یک حلقه مفقوده‌ای برای ارتباط با بازیکنان تیم دارند. بدون شک این موضوع به سپاهان لطمه می‌زند، چرا که ارتباطی که باید با بچه‌های تیم صورت بگیرد، رقم نمی‌خورد. اگر یک مربی ایرانی کنار آن‌ها باشد و علاوه‌بر مسئولیت ارتباط بهتر میان بازیکنان و کادر فنی، دانش فنی کافی برای مربی‌گری داشته باشد که بتواند کار دوجانبه‌ای انجام دهد، مطمئناً بیش از پیش به سپاهان کمک می‌شود. اما اگر  مورایس در این زمینه مقاومت می‌کند، باید از خود او دلیلش را سوال کرد.

یک پیشنهاد لیگ‌برتری دیگر و سه پیشنهاد لیگ یکی دارم

به‌طور قطع فصل آینده در لیگ برتر یا لیگ دسته اول فعالیت خواهم داشت؛ به‌جز ذوب‌آهن از یک باشگاه شهرستانی لیگ برتری دیگر نیز پیشنهاد دستیاری دریافت کرده‌ام که ممکن است در روزهای آتی به نتیجه برسد اما در حال حاضر اسم آن را مطرح نمی‌کنم، همچنین سه پیشنهاد سرمربی‌گری تیم‌های خوب لیگ دسته اول را دارم و منتظرم در روزهای آتی تکلیفم مشخص شود.

کد خبر 667784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.