تظاهرات علیه نتانیاهو برای بیست‌وچهارمین هفته متوالی

ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیست‌وچهارمین هفته متوالی علیه نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.

به گزارش ایمنا، ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای بیست‌وچهارمین هفته متوالی در شهرهای مختلف، علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تظاهرات کردند. نتانیاهو طرحی را برای کاستن از قدرت قوه قضائیه در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده است. طرح او شامل پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضائیه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند. با این حال، پیشنهاد این اصلاحات باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است.

معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضائیه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند.

نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است.

با وجود این، پیشنهاد این طرح فراتر از اعتراضاتی که به همراه داشته توجه‌ها را به سمت تفرقه‌های موجود در فلسطین اشغالی جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان مسائل مربوط به این رژیم حتی در داخل فلسطین اشغالی این تفرقه‌ها را نشانه‌ای از شکاف‌های بزرگی که می‌تواند باعث اتمام موجودیت اسرائیل شود، تعبیر کرده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 667772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.