لزوم انجام پژوهش برای کاهش ریسک خطر در فضاهای عمومی شهر اراک

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک از انجام پژوهشی در زمینه کاهش ریسک خطر در فضاهای عمومی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: با توجه به اتفاق دردناکی که به‌تازگی در یکی از پارک‌های اراک افتاد، تلاش بیشتری برای ایمنی و رصد ریسک‌های پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری انجام خواهیم داد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با دانشگاه‌های این شهر رابطه تنگاتنگی دارد، اظهار کرد: در این مرکز سعی کرده‌ایم از مراکز علمی و تحقیقاتی استان با اولویت شهر اراک نهایت استفاده و بهره‌برداری کنیم و با دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه مرکز اراک در حال همکاری هستیم.

وی افزود: در زمینه ترافیک شهری، مشاوره در زمینه اصلاح هندسی و طراحی معابر شهری، طرح جامع ترافیک شهری اراک، طراحی موضوعی پارک‌ها از جمله پارک فناوری، پارک انرژی‌های نوین، پارک سالمند و پارک کودک تحقیقاتی با همکاری این مراکز در حال انجام است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در دیگر زمینه‌ها نیز سعی کرده‌ایم این مرکز به‌عنوان ناظر پروژه‌های تحقیقی فعالیت داشته باشد و حتی‌الامکان پذیرش پروژه‌ها به صورت کاربردی باشد و بر اساس موضوعیت اولویت‌بندی شود که حوزه‌های مدیریت شهری در اولویت نخست خواهد بود، به شکلی که ایرادها و اشکالات شهر مانند مباحث مربوط به هوشمندسازی شهرها مدنظر قرار گرفته باشد.

وی افزود: برای نمونه پژوهش‌های مربوط به استفاده از هوش مصنوعی و حتی انتخاب مسیرهای ترافیکی شهر، تحقیقاتی که برای تقاطع‌های غیرهمسطح انتخاب می‌شود به شکلی که مسیر آنها بر پایه الگوریتم‌های علمی انتخاب شده باشد، این گزینش نه به شکل سلیقه‌ای، بلکه بر اساس میزان استفاده از روش‌های نوین انجام می‌شود.

چگینی تصریح کرد: مباحث مرتبط با ریسک‌های موجود در بوستان‌های سطح شهر نیز مد نظر ما است و با توجه به اتفاق دردناکی که به‌تازگی در یکی از پارک‌های اراک افتاد، تلاش بیشتری برای ایمنی و رصد ریسک‌های پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: سعی داریم ریسک خطر را در فضاهای عمومی شهر تا حد امکان کاهش دهیم و در این زمینه پژوهشی را به‌طور کامل انجام دهیم.

کد خبر 667733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.