وضعیت بورس امروز / جدال لیدرها با خودروسازان برنده نداشت

بازار سرمایه امروز با رشد نسبی همراه شد و از ابتدای معاملات گروه‌های کوچک بازار با استقبال خوبی مواجه شدند. شاخص کل با رشد ۷۰۲ واحدی به دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۰۹ رسید؛ نمادهای وبملت، کچاد و بوعلی بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای تاپیکو و فملی بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز با رشد نسبی همراه شد و از ابتدای معاملات گروه‌های کوچک بازار با استقبال خوبی مواجه شدند. شاخص کل با رشد ۷۰۲ واحدی به دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۰۹ رسید؛ نمادهای وبملت، کچاد و بوعلی بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای تاپیکو و فملی بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. دلار در کانال ۴۹ هزار تومان است و سهام دلاری مانند گروه پتروشیمی به قیمت‌های جذابی برای خرید رسیده‌اند و در صورت برگشت دلار می‌توانند رشد خوبی را تجربه کنند. همچنین در هفته پیش رو چشم‌انتظار سایر گزارش‌های ۱۲ ماهه هستیم که می‌تواند وضعیت بسیاری از سهام را روشن کند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با رشد دو هزار و ۲۹۳ واحدی به عدد ۷۴۳ هزار و ۶۵۷ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده شش هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۵۳۸ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۸ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۲۵ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز تغییر چندانی نکرد و تنها با کاهش ۳۶ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۹۵۸ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای آریا و فزر بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فغدیر، خاور و شگویا بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۴۱ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۴ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران حدود ۵.۵ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۰۳ هزار معامله به ارزش هفت هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان بود که برای بازار سهام مقدار پایینی است و از این مقدار، مبلغ هفت هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۸ میلیارد ۵۳۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۵ میلیارد ۵۷ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: هفت هزار و ۱۳ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: هفت هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، وبملت، زپارس

بیشترین حجم معامله: وبملت، وتجارت، شستا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: پتایر، ثمسکن، زکوثر

بیشترین کاهش قیمت: فنوال، بکام، وسینا

ورود و خروج پول حقیقی

میزان ورود پول حقیقی: ۱۰۹ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: زپارس، شیران، عالیس.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وتجارت، وبملت، شپنا.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۶۹ ۲۴۱
فرابورس ۱۴۶ ۱۷۵

اخبار مهم

افزایش سرمایه نماد وساپا ثبت شد

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ افزایش سرمایه نماد وساپا از مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۳,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

خدیزل ۸۱ درصد افزایش سرمایه داشت

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل از مبلغ ۱۶,۹۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۰,۴۷۸,۱۲۶ میلیون ریال (از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۳,۵۷۸,۱۲۶ میلیون ریال و میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

شرکت واحصا افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خود را ثبت کرد

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ افزایش سرمایه شرکت احیا صنایع خراسان از مبلغ ۲۱۱,۲۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴۲۲,۴۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۲۱۱,۲۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

عرضه اولیه کتوسعه دوشنبه ۵ تیر

سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به روش ترکیبی در روز ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ در دو مرحله با قیمت ارزش‌گذاری شده ۲۴,۲۰۷ ریال عرضه می‌شود. بر این اساس؛ شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر که با نماد (کتوسعه) فعالیت دارد؛ حداکثر میزان سهمیه هر فرد را ۲۱۰ سهم و میزان عرضه ۱۲٪ (۴٪ به صندوق‌ها و ۸٪ به عموم) اعلام کرد.

مشخصات مرحله اول عرضه به سرمایه گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی و مختلط) به روش حراج

تعداد سهام قابل عرضه: ۴۲,۸۰۰,۰۰۰ سهم معادل ۴ درصد از کل سهام شرکت

تاریخ دوره سفارش گیری و عرضه: روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ دوره سفارش گیری مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه

حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی: ۱۱۰۰۰۰۰ سهم قیمت ارزش گذاری: ۲۴.۲۰۷ ریال‌

مشخصات مرحله دوم: عرضه به سایر سرمایه گذاران به روش قیمت ثابت

حداقل تعداد سهام قابل عرضه: ۸۵۶۰۰۰۰۰ سهم معادل ۸ درصد از کل سهام شرکت تاریخ دوره عرضه به قیمت ثابت روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ دوره سفارش گیری مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی: ۲۱۰ سهم

قیمت عرضه: قیمت کشف شده در مرحله اول

بند ۲۰ ماده ۱- عرصه به روش ترکیبی؛ عرضه‌ای است که در آن در مرحله اول نیست مشخصی از ورقه بهادار قابل عرضه به روش ثبت سفارش با روش حراج جهت کشف قیمت

به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه شده و مابقی در مرحله دوم با قیمت کشف شده به روش قیمت ثابت به سایر سرمایه گذاران عرضه می‌شود.

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز / جدال لیدرها با خودروسازان برنده نداشت

پیش بینی بورس فردا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲

همانطور که پیش بینی می‌شد بورس امروز متعادل و کم حجم بود. ارزش معاملات ۷۲۰۰ میلیاردتومان بود که تقریباً یک سوم روزهای اوج بازار است. خالص ورود نقدینگی حقیقی‌ها ۱۰۹ میلیارد تومان و مثبت ثبت شد. همچنین لیدرهایی همچون فولاد، بانک ملت و چادرملو وضعیت مثبتی داشتند اما میزان آن به قدری نبود که شاخص تکان بخورد. شاخص امروز تقریباً بدون تغییر بر دو میلیون و ۱۸۲ هزار واحد باقی ماند.

امروز بازگشایی دلار تقریباً مثبت بود و با توجه به اینکه در کف هفته قبل دلار ۴۶ هزارتومان معامله شده بود، حواله ۵۰ هزارتومان چندان تغییر نکرد. اخبار مذاکرات همچنان با تأیید تکذیب همراه بوده اما گمانه زنی‌های رسانه‌ای روند را مثبت ارزیابی می‌کند، البته حد و حدود توافق امروز با آنچه در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد فاصله معناداری دارد.

شاخص کل محدوده مقاومتی دو میلیون و ۲۰۰ هزار و دو میلیون ۲۵۰ هزار واحد را در پیش رو دارد و تا زمانی که از این منطقه عبور نکند نوسان خواهد داشت، عدم شکست این سد به معنای افت تا کف قبلی نخواهد بود.

در هفته جاری یک بازار خنثی و کم رونق خواهیم داشت اما به تدریج تک سهم‌ها به سمت مثبت شدن پیش می‌رود. امروز هم شرکت‌هایی همچون صنایع شیمایی ایران با خبر تجدید ارزیابی ۲۰۰ درصدی، ثمسکن با اخبار زیر مجموعه‌ها و پتایر با تجدید ارزیابی، مجدداً مورد اقبال بازار قرار گرفته و صف خرید شدند.

کد خبر 667712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.