علت ریزش قسمت پایینی پل روبه‌روی بیمارستان امام حسین(ع) چه بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توضیحاتی در خصوص نشست زمین در خیابان امام خمینی(ره) روبه‌روی بیمارستان امام حسین(ع) ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حفره‌ای در یکی از پایه‌های پل عابر پیاده در خیابان امام خمینی (ره) و روبه‌روی بیمارستان امام حسین (ع) ایجاد شده است، اظهار کرد: تیم کارشناسی برای علت‌یابی به محل حادثه اعزام شدند، همچنین تیم آب و فاضلاب، شهرداری منطقه و نیروهای فنی علت را بررسی کردند.

وی افزود: در این مکان خط لوله آب و فاضلاب وجود دارد، اما علت این نشست خط لوله آب و فاضلاب نیست؛ زیرا این خط لوله دچار آسیب نشده بود؛ از این رو می‌توان گفت این حادثه مربوط به شکستگی خط لوله یا فاضلاب یا نشتی آب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: حدود ۱۲ سال گذشته این پل روبه‌روی بیمارستان امام حسین (ع) احداث شده بود که در زمان اجرا برای یکی از پایه‌ها مسائل ایمنی رعایت نشده است؛ همچنین اینکه پایه پل روی کلکتور فاضلاب قرار گرفته و تیم علت‌یابی در حال بررسی موضوع است.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات ایمنی این است که پایه‌های پل روی خطوط آب و فاضلاب قرار نگیرد، ادامه داد: زیرا با هر شکستگی ممکن است پایه‌ها دچار آسیب شود.

شیشه‌فروش گفت: در حال حاضر با ایجاد حفره و بررسی‌های صورت گرفته، دریافتند که پایه این پل روی کلکتور فاضلاب و لوله بوده که بسیار مخاطره‌آمیز است؛ همچنین دقت کافی برای استفاده از مصالح جهت استحکام‌بخشی به پایه پل صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نزدیکی این پل به خیابان رهنان، اضافه کرد: مطالعاتی که پیش‌تر صورت گرفته نشان می‌دهد، فرونشست زمین در این منطقه وجود دارد، بنابراین تیمی برای بررسی اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به شهرداری اصفهان اعلام کردیم که در حال حاضر عبورومرور روی پل انجام نشود و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری بررسی‌های فنی را انجام دهند تا پل جابه‌جا شود، زیرا این پایه روی شبکه‌های فاضلاب آب ایجاد شده است و آن‌گونه که باید در زمان احداث، استحکام‌بخشی لازم انجام نشده است.

وی ادامه داد: لازم است سازمان زمین‌شناسی نیز برنامه‌ریزی لازم در راستای ادامه تعیین نرخ فرونشست زمین انجام و این مسئله را پیگیری کند، از این رو مسئله نشست پل در خیابان امام خمینی (ره) از نظر تحقیقات فنی در حال انجام است تا مشخص شود که علت تامه حادثه چه بوده، لذا این موضوع در دست بررسی است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود می‌تواند در راستای پرشدن سفره‌های آب زیرزمینی و رفع معضلات مربوط به آن مؤثر است.

علت ریزش قسمت پایینی پل روبه‌روی بیمارستان امام حسین(ع) چه بود؟

علت ریزش قسمت پایینی پل روبه‌روی بیمارستان امام حسین(ع) چه بود؟

کد خبر 667688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.