ضایعات‌فروشان شهرک دانش ساماندهی می‌شوند

شهردار قزوین با اشاره به ساماندهی و جمع‌آوری ضایعات‌فروشان شهرک دانش، گفت: در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و جلوگیری از آلودگی محیط، ضایعات‌فروشان ناحیه دانش اخطار جمع‌آوری و انتقال به خارج از محدوده شهر را دریافت کردند.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تداوم عملیات ایمن‌سازی بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و اظهار کرد: عملیات نصب تابلوی راهنمای مسیر در بلوار پیامبر اعظم (ص) به منظور اعلام مسدودی مسیر انجام شد.

وی با اشاره به ساماندهی و اخطار برای جمع‌آوری ضایعات‌فروشان در شهرک دانش، افزود: در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و جلوگیری از آلودگی محیط، ضایعات‌فروشان ناحیه دانش اخطار جمع‌آوری و انتقال به خارج از محدوده شهر را دریافت کردند.

شهردار قزوین از نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارت تصویری در کمربندی شرق قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: هشت دوربین کنترل سرعت و هشت دوربین نظارت تصویری ترافیکی حد فاصل میدان شورا تا پل امام رضا (ع) نصب می‌شود.

صباغی با بیان اینکه احداث پروژه اتصال زیرگذر بلوار ولایت به بلوار آیت الله ابوترابی ادامه دارد، تاکید کرد: عملیات خاکبرداری مسیر اصلی زیرگذر در لاین‌های شرقی و غربی و اجرای عملیات سنگ‌ریزی (راکفیل) در این مسیر و لاین‌ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات تخریب و خاکبرداری لوپ جنوب به شرق (اتصال بلوار پیامبر اعظم به بلوار آیت الله خامنه‌ای)، آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی دیوار لوپ جنوب به غرب (اتصال بلوار پیامبر اعظم به بلوار ابوترابی) در حال انجام است.

شهردار قزوین تصریح کرد: اجرای بخش قابل توجهی از دیوارهای ضلع شرق و غرب و سپتیک (محل جمع‌آوری آب‌های سطحی از مسیر سواره رو) کامل شده است و اتصال مسیر زیرگذر بلوار ولایت به بلوار آیت‌الله ابوترابی، قطعه میانی از کلان پروژه کمربندی شرق قزوین است که امکان ارتباط شمال شرق و جنوب شرق شهر را فراهم می‌کند.

صباغی از انجام عملیات ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در محدوده پل شهید رجایی به منظور افزایش ایمنی شهروندان هنگام رفت و آمد خبر داد و گفت: با توجه به بررسی سوابق تصادفات در این محدوده و پس از بازدیدهای میدانی انجام شده در اوایل خردادماه، عملیات ایمن‌سازی گذرگاه عابر پیاده در دستور کار منطقه چهار قرار گرفت.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش آگاهی و دید رانندگان از محل‌های عبور عابران پیاده دانست و افزود: به منظور ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده و در راستای کاهش تصادفات، افزایش سطح ایمنی معابر و محافظت از جان شهروندان، عملیات ایمن‌سازی معابر در محدوده پل شهید رجایی انجام شد.

تداوم عملیات اجرایی پروژه مخازن ذخیره آب در منطقه گردشگری باراجین

شهردار قزوین با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مخازن ذخیره آب در منطقه گردشگری باراجین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اجرای لوله کف خط القعر ضلع شمال پیاده راه مخزن R54 به اتمام رسیده و رگلاژ دیواره پیاده‌راه سنگی ضلع شمال شرقی این مخزن در حال انجام است.

صباغی اضافه کرد: اجرای دیوار سنگی اضلاع شمال و جنوب مخزن R34، اجرای برید ضلع جنوب شرق و بتن‌ریزی مسیر پیاده اه پیرامون این مخزن در دست اقدام بوده و مخازن R34 و R54 در راستای ذخیره‌سازی آب در بوستان باراجین با هدف تأمین آب مورد نیاز شبکه آبیاری درختان و پوشش گیاهی این بوستان ملی در حال اجرا است.

وی از ادامه عملیات تعریض بلوار دوکوهه واقع در ناحیه عظیمیه با هدف ایمن‌سازی مسیر، سهولت در تردد و جلوگیری از تصادفات خبر داد و تاکید کرد: عملیات تعریض این محور، به مرحله جدول‌گذاری رسید. ترمیم ترانشه اداره گاز، مرمت نشست فاضلاب و نهضت روکش آسفالت در محله کوثر در حال انجام است و اجرای شیب‌بندی مناسب در خیابان‌های کمیل و عرفان با هدف جلوگیری از آب‌گرفتگی در معابر در دستور کار قرار دارد.

شهردار قزوین با بیان اینکه عملیات رفع خطر و مرمت دریچه‌های فلزی در ناحیه شهید بابایی ادامه دارد، تصریح کرد: نشست دریچه فلزی در خیابان دارایی در این ناحیه خطرساز شده بود که عوامل اجرایی خدمات شهری منطقه دو به سرعت نسبت به ترمیم این دریچه‌، اقدام کردند، در این عملیات نسبت به صداگیری، ترمیم و جایگزینی پل‌های فلزی و دریچه‌های مفقودی در سطح ناحیه، اقدام شد.

صباغی با اشاره به جلسه بررسی فنی و اقتصادی صدور پروانه عوارض پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع بیدستان قزوین موسوم به الماس شرق، گفت: با توجه به تاکید بر اجرای این پروژه در قالب سرمایه‌گذاری و لحاظ ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی، این طرح می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد ارزش افزوده و توسعه شهر داشته باشد.

وی اظهار کرد: صدور پروانه، عوارض، مطالعات زیست‌محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی و موضوعات فنی مطابق با آئین‌نامه قانون درآمدهای پایدار مصوب ۱۴۰۱ از موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه بود که با حضور همکاران حوزه درآمد شهرداری قزوین به همراه شهردار و مدیران شهری بیدستان برگزار و مقرر شد مبالغ قطعی عوارض صدور پروانه به این حوزه اعلام شود.

کد خبر 667552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.