قلعه‌نویی: به‌دنبال فوتبال هجومی در تیم ملی هستم/ ازبکستان می‌خواهد در آسیا ارتقا یابد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در این تورنمنت به ما نشان داده شد که بازیکنان بزرگی داریم که با تمام توان‌شان بازی کردند. هدف‌گذاری ما ابتدا فوتبال هجومی و پیروزی با یک ساختار منظم است که باید مشکلات‌مان را در ساختار تیمی برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه‌نویی پس از برتری پرگل و قاطعانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان و صعود به فینال تورنمنت کافا در کنفرانس‌خبری اظهار کرد: فکر می‌کنم برنده واقعی بازی امروز، تماشاگران ایرانی و قرقیزستانی بودند؛ جو بسیار خوبی در ورزشگاه حاکم بود و فکر می‌کنم تماشاگران از بازی لذت بردند. خیلی‌ها می‌گویند قرقیزستان ضعیف است اما آن‌ها حدود شش ماه قبل با روسیه بازی کردند و متحمل شکست میلی‌متری دو بر یک شدند.

وی در ادامه درخصوص بازی افزود: از بازیکنان خوب خودم هم تشکر می‌کنم زیرا باانگیزه فراوان بازی کردند و آن چیزی که مدنظرم بود را به بهترین شکل‌ممکن در زمین پیاده کردند. از ایرانیانی که به ورزشگاه آمدند و هم از میزبانی مردم خوب قرقیزستان تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی کافا، زیرساخت‌های قرقیزستان بهتر شود.

سرمربی تیم‌ملی راجع‌به هدف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: تیم‌ملی در ۱۰ سال گذشته با نگرش دیگری بازی می‌کرد اما در این سه ماهه که من آمده‌ام به‌دنبال تغییر نگرش و نوع بازی‌مان هستیم. خود من هر جا که مربی‌گری کردم به‌دنبال فوتبال هجومی بودم و می‌خواهم این تاکتیک را در تیم‌ملی پیاده کنیم اما در این بازی‌ها دو گل خوردیم که باید با آنالیز ضعف‌هایمان را برطرف کنیم. به‌دنبال بهتر شدن در هر بازی هستیم و در این راه بازیکنان بزرگ تیم باید به ما کمک کنند.

قلعه‌نویی در ادامه تصریح کرد: در این تورنمنت به ما نشان داده شد که بازیکنان بزرگی داریم که با تمام توان‌شان بازی کردند. هدف‌گذاری ما ابتدا فوتبال هجومی و پیروزی با یک ساختار منظم است که باید مشکلات‌مان را در ساختار تیمی برطرف کنیم و در آخر از مسئولان کافا، مردم خوب قرقیزستان و میزبانی‌شان تشکر می‌کنم. ازبکستان در ۱۰ سال گذشته هم در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری داشته و هم از نظر فنی روی تیم‌های پایه‌اش کار کرده است. آن‌ها به دنبال ارتقا در آسیا هستند.

وی درخصوص نتایجی که در فوتبال به‌دست می‌آید گفت: فوتبال چرا ندارد. برزیل در جام‌جهانی در کشور خودش هفت گل از آلمان دریافت می‌کند. قشنگی و جذابیت فوتبال به همین نتایج است. ما جلوی روسیه درست است به تساوی رسیدیم اما در آن بازی موقعیت‌های زیادی برای رسیدن به پیروزی داشتیم. این چیزی که من در این چند روز در قرقیزستان دیدیم، تلاش برای پیشرفت در فوتبال بوده است. ورزش و خصوصاً فوتبال برای پیشرفت نیاز به سه شاخصه دارد، اقتصاد فوتبال و سرمایه‌گذاری، چرا که ساختن زیرساخت‌ها مانند استادیوم‌هاست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان عنوان کرد: دو روز پیش برای یک تمرین یک ساعت مسافت طی کردیم. قرقیزستان برای پیشرفت باید زیرساخت‌هایش را درست کند. سوم هم برنامه‌ریزی و چشم انداز در تیم‌های پایه و بزرگسالان است. این برنامه‌ریزی باید از باشگاه‌ها شروع شود. من نیروی انسانی را در فوتبالیست‌های قرقیزستانی دیدم. ان‌شاءالله دفعه بعد که آمدم این پیشرفت را ببینم.

کد خبر 667539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.