راه‌اندازی اتاق فکر کمیته شهروندی در راستای فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد از راه‌اندازی اتاق فکر کمیته شهروندی سازمان خبر داد و گفت: اتاق فکر کمیته شهروندی سازمان اقدام به تهیه تابلوهای شهروندی و نصب آنها در نقاط مختلف شهر با هدف تشویق نسل جوان به فرزندآوری کرده است.

علیرضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدتی است زنگ سالمندی جمعیت به صدا درآمده و کارشناسان را دچار نگرانی کرده است، همه می‌دانیم که راهکار برون رفت از این بحران بزرگ که با ورود به آن تا سال‌های نمی‌توان از آن خارج شد، فرزندآوری است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۳۰ بیش از ۲۷ درصد کشور بالای ۶۰ سال خواهند داشت، تعداد زیادی از افراد یا فرزند ندارند یا در نهایت یک فرزند خواهند داشت و می‌توان گفت که مردان و زنان امروز سالمندان تنهای فردا هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی جمعیت کشور و در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و ابلاغ شده است.

خاکسار اضافه کرد: طبق توصیه‌ها، تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئله فرزندآوری، جوانی جمعیت، حمایت از خانواده و عبور از ابر بحران پیری باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها و نهادها قرار گیرد و اطلاع‌رسانی‌ها، ضعف‌ها و نقاط قوت آن مطرح و علل و عوامل آن ریشه‌یابی شود.

وی تصریح کرد: شادابی و پویایی یک جامعه در گرو جمعیت جوان است، اما کاهش فرزندآوری، رضایت زوج‌ها به نداشتن فرزند یا یک فرزندی، بی‌رغبتی و هراس آنها از این مسئولیت، افزایش میانگین سن ازدواج، افزایش طلاق در جامعه، افزایش تعداد سالمندان، ابر بحران پیری در آینده نزدیک و سایر مسائل همه دست به دست هم داده است تا در آینده‌ای نزدیک در آستانه فاجعه جمعیتی قرار گیریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که زنگ هشدار سالمندی زیر سایه سنگین کاهش فرزندآوری به صدا در آمده و حرکت جامعه به سمت سالمندی و بحران پیری شتاب گرفته است، از سویی طعم شیرین فرزندآوری زیر سایه فرار جوانان و بی‌رغبتی و ترس آنها از این موضوع به بزرگترین آسیب پنهان جامعه تبدیل شده است.

خاکسار تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در اسلام مورد تاکید بوده است و سفارش شده، خانواده است که مهم‌ترین رکن یک جامعه محسوب می‌شود و بهترین ثمره آن فرزند و فرزندان هستند.

وی با اشاره به اهمیت فرزندآوری، گفت: فرزندان یک جامعه نسل جدید آن جامعه هستند و همان طور که خانواده مورد اهمیت است فرزند و فرزندآوری نیز تاکید و سفارش شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد افزود: اتاق فکر کمیته شهروندی سازمان اقدام به تهیه تابلوهای شهروندی و نصب آنها در نقاط مختلف شهر با هدف تشویق به فرزندآوری کرده است که در فضای رسانه شهروندی طراحی و به اجرا درمی‌آید.

کد خبر 667534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.