قرقیزستان ۱ _ ایران ۵ / صعود به فینال کافا با ضعیف‌کُشی در بیشکک

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی پنج بر یک مقابل قرقیزستان به فینال تورنمنت کافا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان و ایران امروز _جمعه بیست‌وششم خردادماه ۱۴۰۲_ در چارچوب بازی دوم مرحله گروهی رقابت‌های تورنمنت آسیای‌مرکزی (کافا) از ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران در ورزشگاه دولن اومورزاکوف بیشکک به‌مصاف یکدیگر رفتند تا دومین فینالیست این رقابت‌ها نیز مشخص شود.

تورنمنت کافا

بازی دوم مرحله گروهی (B)

دیدار تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان و ایران

ورزشگاه: دولن اومورزاکوف - بیشکک

گل‌ها: مهدی طارمی (دقایق ۳۴، ۳۹ و ۵۶) و سردار آزمون (دقایق ۶۶ و ۷۹)، میلان مورزائف (دقیقه ۵۲)

کارت‌زرد: والری کیچین (دقیقه ۱۰- قرقیزستان)، روزبه چشمی (دقیقه ۲۴- ایران)، فرهاد موسابکف (دقیقه ۷۰- قرقیزستان) و رامین رضائیان (دقیقه ۷۶- ایران)

ترکیب تیم ملی فوتبال قرقیزستان:

آنتون کوچنکوف، والری کیچین، خریستین براوزمن، میرلان مورزائف، عادلژون عبدالرحمانوف، سویونتبک مامیرالیف، گولژیگیت آلیکولوف، کیرت ژیرگابلک، اربل آتابائف، آتا ژوماشف و آلیموردون شوکوروف‌.

سرمربی: استفان تارکویچ

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، روزبه چشمی، سیدمحمد کریمی (از دقیقه ۶۲- احسان حاجی‌صفی)، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (از دقیقه ۵۲- محمد محبی)، مهدی ترابی، رضا اسدی (از دقیقه ۶۲- سردار آزمون) و مهدی طارمی (از دقیقه ۷۵- وحید امیری).

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (مهدی طارمی): فرار مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ بازی منجر به این شد تا علیرضا جهانبخش توپ را به پشت‌سر مدافعان بیندازد و مهاجم ایران با یک ضربه زمینی و دقیق ایران را یک بر صفر پیش انداخت.

۰ - ۲ (مهدی طارمی): دقیقه ۳۹، یک و دوی زیبای مهدی طارمی و مهدی ترابی در محوطه جریمه قرقیزستان با خطای مدافع میزبان بر روی ترابی همراه شد؛ مهدی طارمی پنالتی‌زن نخست ایران پشت توپ ایستاد و گل دوم را وارد دروازه حریف کرد.

۱ - ۲ (میلان مورزائف): توپ ارسالی به درون محوطه جریمه ایران و غفلت مدافعان کشورمان موجب شد میلان مورزائف در دقیقه ۵۲ با علیرضا بیرانوند تک‌به‌تک شود و او نیز با شوت مطمئن یکی از گل‌های قرقیزستانی‌ها را جبران کرد.

۱ - ۳ (مهدی طارمی): محمد محبی چهار دقیقه بعد از سمت چپ قرقیزستان حمله‌ای را طراحی کرد و توپ را به‌صورت زمینی به داخل محوطه جریمه حریف فرستاد تا مهدی طارمی با فرصت‌طلبی و ضربه پشت‌پا هت‌تریک کرده و گل سوم ایران را به‌ثمر برساند.

۱ - ۴ (سردار آزمون): سردار آزمون دقیقه ۶۶ موفق شد با استفاده از اشتباه مدافعان قرقیزستان توپ را درون محوطه جریمه صاحب شده و با یک شوت زیبا گل چهارم ایران و گل نخست خود را بزند و پیروزی ایران مقابل میزبان رقابت‌ها پرگل‌تر شود.

۱ - ۵ (سردار آزمون): ۱۳ دقیقه پس از گل چهارم ایران که سردار آزمون به تور دروازه قرقیزستان دوخت، شماره ۲۰ تیم ملی فوتبال کشورمان دوباره موفق شد با نفوذ به محوطه جریمه حریف و شوت روی پا نتیجه را پنج بر یک کند و ایران با این پیروزی مطمئن به فینال تورنمنت کافا صعود کند.

نکات ویژه:

تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری شش بر یک مقابل افغانستان، یک پیروزی پرگل دیگر در تورنمنت کافا به‌دست آورد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این برد به فینال تورنمنت آسیای‌مرکزی صعود کرده و حریف ازبکستان شدند.

مهدی طارمی که مقابل افغانستان هت‌تریک کرده بود برای دومین بازی متوالی هت‌تریک کرد و تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد ۳۶ رساند.

ملی‌پوشان کشورمان باوجود حریفان سطح پائین‌شان پس از دریافت گل مقابل افغانستان، در برابر قرقیزستان هم موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند.

کد خبر 667527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.