شهدا در فیضیه ارتش درس شجاعت را آموختند و الگوی ما شدند

فرمانده‌کل ارتش گفت: شهیدان ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس مقدس عزت، شرف و مردانگی را با افتخار بر تن کردند و در فیضیه ارتش درس شجاعت را در مکتب دلاور مردانی همچون شهید موسی نامجوی فرا گرفتند و الگوی ما و نسل جوان امروز شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه آیین اهدای نشان فداکاری که در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین‌های پیشین اهدای نشان فداکاری اظهار کرد: امروز روز تجلیل از تربیت‌یافتگان مکتب انقلاب و اهدای نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، به شش شهید شاخص دانشگاه‌های افسری و همچنین امیر سرتیپ سید حسام هاشمی همرزم دیرین شهید سپهبد صیاد شیرازی بود که دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام این فیضیه ارتش، افتخار میزبانی این آیین معرفت‌افزا را داشت.

وی ادامه داد: شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران مومنانه و مخلصانه با تبعیت از آموزه‌های دینی در مسیر ارزشمند دفاع از استقلال و تمامیت ارضی گام نهادند، جان خود را نثار کردند و الگوی ماندگاری برای همه ما و نسل جوان ما شدند.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این شش شهید بزرگوار که امروز نشان فداکاری به آن‌ها اهدا شد، از رویش‌های انقلاب اسلامی‌اند که لباس مقدس عزت، شرف و مردانگی ارتش سرافراز را با افتخار بر تن کردند و در فیضیه ارتش درس شجاعت و فداکاری را در مکتب دلاور مردانی همچون شهید موسی نامجوی فرا گرفتند و ما به چنین بزرگواران و اسطوره‌هایی که با حیات پربرکت‌شان چراغ راه جوانان امروزند، افتخار می‌کنیم.

امیر موسوی ادامه داد: در جمع افتخارآفرینان ۴ دهه گذشته، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی از هم‌رزمان نزدیک شهید صیاد شیرازی در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، منشا خدمات ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و ارتش و از پیشگامان عرصه‌های علم و جهاد به‌شمار می‌روند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران طی هر ماه آیین اهدای نشان فداکاری را در برنامه‌های خود اندیشیده است و در آینده سفرهایی به استان‌های دیگر خواهیم داشت و از شهدای آن مناطق و سپس جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز با اهدای این نشان قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 667494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.