امروز روابط سیاسی ایران و کوبا در عالی‌ترین سطح قرار دارد

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای انقلاب کوبا، به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت گفت: امروز روابط سیاسی ایران و کوبا در عالی‌ترین سطح قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر _پنجشنبه بیست‌وپنجم خردادماه_ به وقت محلی در آخرین بخش از برنامه‌های سفر رسمی دو روزه به کوبا در دیدار با آقای «رائول کاسترو» رهبر معنوی و رئیس جمهور سابق این کشور اظهار کرد: امروز روابط سیاسی تهران و هاوانا در عالی‌ترین سطح از ابتدای برقراری روابط دو کشور قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب کوبا، به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت افزود: اقتضای این سطح از روابط سیاسی میان دو کشور این است که در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصادی، فنی، بیوتکنولوژی، پزشکی، دارویی و تولید واکسن نیز شاهد گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین باشیم.

رئیس جمهور با تمجید از صبوری، ایستادگی و روحیه آزادی‌خواهی دولت و ملت کوبا در برابر تحریم‌های ناعادلانه و یکجانبه آمریکا علیه این کشور، ۶ دهه اعمال تحریم علیه این کشور و نقض گسترده حقوق بشر علیه ملت کوبا از سوی مدعیان دفاع از حقوق بشر را محکوم کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر ضرورت اتحاد و همفکری هر چه بیشتر کشورهای همسو در مقابل استکبار جهانی، به ویژه در پی تحولات اخیر در عرصه بین‌الملل و گذار از نظام کنونی به نظام چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

«رائول کاسترو» رهبر معنوی و رئیس جمهور سابق کوبا نیز در این دیدار با تمجید از مبارزات انقلابی ملت ایران و ۴۴ سال ایستادگی آنان در مقابل زورگویی‌های استکبار و امپریالیسم جهانی گفت: امروز دوران یکجانبه‌گرایی به سر آمده و در حال گذار به چندجانبه‌گرایی هستیم.

رائول کاسترو همچنین به بیان خاطراتی از دوران مبارزات خود و برادر فقیدش پرداخت.

کد خبر 667428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.