تهران - دوحه در مسیر افزایش ارتباطات پولی بانکی

بیست‌وچهارم خردادماه بود که رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به منظور افزایش ارتباطات پولی - بانکی برای دومی مرتبه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد. سیاست‌گذار پولی کشورمان پس از دیدار با رئیس کل بانک مرکزی قطر از افزایش همکاری‌های پولی بانکی تهران - دوحه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دی ماه ۱۴۰۱ اولین سفر محمدرضا فرزین به دوحه بود، در این دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان در دیدار با شیخ بندر بن محمد آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر بر توسعه همکاری‌ها و ارتباطات پولی و بانکی میان تهران و دوحه تاکید کرد.

وی با تاکید بر چشم انداز مثبت مناسبات اقتصادی ایران و قطر گفت: با افزایش همکاری‌های پولی و بانکی میان دو کشور به همراه در دستور کار قرار دادن پیمان‌های پولی دو و چندجانبه قطعاً به اهداف پیش بینی شده در مناسبات تهران دوحه خواهیم رسید.

در این دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی قطر بر علاقه‌مندی این کشور برای افزایش مناسبات بانکی و پولی با ایران تاکید کرد و گفت: توسعه مناسبات بانکی با جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های اصلی ماست و این همکاری‌ها قطعاً به نفع دو کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: از هر ابزاری برای تعمیق و افزایش همکاری‌ها و مناسبات بانکی و پولی بین قطر و ایران استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نیز رئیس‌کل بانک مرکزی را در این سفر همراهی می‌کند.

افزایش تبادلات و همکاری‌های پولی و بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار جدی بانک مرکزی قرار دارد.

تهران - دوحه در مسیر افزایش ارتباطات پولی بانکی

اما به دنبال سفرهای مختلف محمدرضا فرزین به منظور افزایش روابط پولی بانکی، روز چهارشنبه _بیست‌وچهارم خردادماه_ بود که رئیس کل بانک مرکزی برای دیدار با شیخ بندر بن محمد بن سعود آل ثانی رئیس بانک مرکزی قطر وارد دوحه شد. افزایش مراودات و ارتباطات پولی و بانکی از ابتدای حضور فرزین در بانک مرکزی به صورت جدی دنبال شد و اخبار مثبت آن تا حدودی در بازار ارز مؤثر بود.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان که به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است در دیدار با شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر، افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی را زمینه‌ساز توسعه حداکثری و همه‌جانبه مبادلات تجاری ایران و قطر برشمرد.

وی تصریح کرد: تقویت مناسبات دو و چندجانبه بانکی در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادی دو کشور در دستور کار جدی قرار دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان گفت: با توسعه روابط پولی و بانکی تهران - دوحه حجم تجارت میان دو کشور نیز رشد چشمگیری خواهد یافت. بر همین اساس، همکاری‌های مربوطه باید با سرعت بیشتری افزایش یابد و برای تحقق این هدف، توجه به همه ظرفیت‌ها ضروری است.

در این دیدار همچنین تسهیل بسترهای مالی و بهره‌گیری از بنگاه‌های تسهیل‌کننده در حوزه پولی و بانکی به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی و تجاری دو طرف، مورد تاکید روسای‌کل بانک‌های مرکزی ایران و قطر قرار گرفت.

شیخ بندر بن محمد آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک تهران - دوحه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری گفت: فرصت‌های فراوانی برای افزایش تجارت و مبادلات میان ایران و قطر وجود دارد که باید با استفاده از مناسبات پولی و بانکی دو کشور، به تحقق روابط حداکثری فیمابین کمک کرد.

پس از این دیدار، محمدرضا فرزین در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: در سفر به دوحه، دیدار موفقی با رئیس‌کل بانک مرکزی قطر داشتم. همکاری‌های پولی و بانکی بین ایران و قطر در حال توسعه است. تقویت مناسبات بانکی در شرایط کنونی اقتصادی دو کشور اهمیت دارد.

تهران - دوحه در مسیر افزایش ارتباطات پولی بانکی

تهران - دوحه در مسیر افزایش ارتباطات پولی بانکی

کد خبر 667423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.