پاداش برندگان مدال طلا، نقره و برنز ایران در بازی‌های آسیایی مشخص شد

پاداش برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین از سوی کمیته‌ ملی المپیک اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که چند ماه دیگر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین آغاز می‌شود، پاداش‌هایی برای دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است تا یک رقم مشخص برای مدال‌آوران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی تصویب شود.

گفته می‌شود پیشنهاد ۱۰ هزار دلار پاداش پای سکوی مدال طلای بازی‌های آسیایی از سمت اعضای وزارت ورزش‌وجوانان به هیئت اجرایی برده خواهد شد و طبق آخرین گفته‌ها، معادل ریالی آن همان لحظه به حساب ورزشکار ریخته می‌شود، ضمن اینکه پاداش مدال‌های نقره و برنز نیز سه هزار و ۱۵۰۰ دلار است. این یعنی به نسبت ۱۰ هزار دلار، پنج و سه هزار دلار برای مدال‌های نقره و برنز در نظر گرفته شده است.

پاداش مدال نقره برای ورزشکاران اعزامی سه هزار دلار در نظر گرفته شده و فاصله طلا و نقره، هفت هزار دلار است تا انگیزه ورزشکاران برای کسب طلا افزایش پیدا کند، البته وزارت ورزش نیز پاداش خود را خواهد داشت و به زودی طی یک فرایند، مصوبه هیئت اجرایی به نتیجه خواهد رسید.

طبق صحبت‌های دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، سرمربی ورزشکار دارنده مدال طلا نیز معادل ریالی ۱۰ هزار دلار را به عنوان پاداش دریافت می‌کند و اگر چند ورزشکار و یک سرمربی طلا بگیرند به نسبت درصد آن کمتر می‌شود. این مهم در قالب جدول به تصویب هیئت اجرایی می‌رسد که متعاقباً به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

کد خبر 667405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.