۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

پس از تجربه کردن یک فصل پر فراز و نشیب، انتظار می‌رود سران چلسی، خانه تکانی اساسی در ترکیب تیم خود انجام‌ دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از دو پنجره نقل و انتقالات با هزینه‌های بی‌سابقه، چلسی با تابستانی تعیین کننده در تاریخ مدرن باشگاه مواجه است. مائوریسیو پوچتینو، سرمربی جدید تیم، باید مشکلات را کم کند، اما هزینه‌ها باید به نوعی کنترل شود.

اعتقاد بر این است که پوچتینو خواهان یکسری بازیکنان است. یک دروازه‌بان، یک هافبک میانی و یک مهاجم در صدر لیست خرید او هستند، درحالی که تجربه حضور او لیگ‌برتر، یک امتیاز است. چلسی کدام بازیکنان را در پنجره نقل و انتقالات آینده جذب می‌کند. رسانه GOAL نگاهی به نام‌هایی انداخته که احتمال دارد در تابستان امسال راهی استمفورد بریج شوند.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

کریستوفر انکونکو (لایپزیگ)

درحالی که همه فوتبالی‌ها هنوز منتظر اعلام این خبر هستند، به هرحال، چلسی مطمئناً حالا که پنجره تابستانی باز شده، کریستوفر انکونکو، مهاجم لایپزیگ را به خدمت خواهد گرفت. مدتی است که توافق حاصل شده و آبی‌ها باید ۵۲ میلیون پوند (۶۴ میلیون دلار) برای این بازیکن فرانسوی بپردازند.

با توجه به وجودستاره‌های پر شمار در خط حمله، این خرید ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما تنها کافی است نگاهی گذرا به عملکرد بازیکن ۲۵ ساله بیندازید تا متوجه شوید که او برای ارتقای سطح خط حمله چلسی، بسیار مناسب است. با این حال، چلسی در گذشته، بابت پرداخت پول‌های هنگفت و خرید بازیکن از لایپزیگ، شدیداً ضربه خورده است.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

رومئو لاویا (ساوتهمپتون)

پس از سقوط ساوتهمپتون از لیگ‌برتر، مطمئناً بسیاری از باشگاه‌های بزرگ، برای جذب رومئو لاویا تلاش خواهند کرد. گزارش شده است که چلسی با پوچتینو، به دنبال یک هافبک جنگنده و با تجربه می‌گردد که سابقه حضور در پرمرلیگ را داشته باشد و بتواند در میانه زمین بدرخشد، مطمئناً لاویا به خوبی با خواسته‌های آبی‌ها مطابقت دارد.

مقاومت در برابر پرس، توانایی حمل توپ و پاس‌های فوق‌العاده او، بدون شک یک امتیاز برای چلسی خواهد بود، آن هم در منطقه‌ای از زمین، که آنها فاقد بازیکنی با کیفیت برای همکاری با انزو فرناندز هستند. چلسی اکنون مطمئن است که پس از سقوط ساوتهمپتون به چمپیونشیپ، لاویا با قیمت کمتری در دسترس خواهد بود.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

ژائو فلیکس (اتلتیکو مادرید)

هیئت مدیره چلسی در مورد اینکه آیا آبی‌ها باید به دنبال تمدید قرارداد قرضی ژائو فلیکس باشند یا خیر، به زودی تصمیم گیری خواهد کرد. انتقال دائمی او دور از ذهن است، زیرا اتلتیکو مادرید همچنان ۱۰۰ میلیون یورو (۸۷ میلیون پوند / ۱۰۷ میلیون دلار) برای مهاجم خود می‌خواهد.

با این حال، اگر بتوان به توافقی با هزینه نسبتاً کم دست یافت، حفظ فلیکس منطقی خواهد بود. اگرچه فرم او نوسانات زیادی داشته است، اما جذب این ستاره، یکی از بهترین عملکردهای مدیریت چلسی بوده و از زمانی که در ژانویه قراردادش را امضا کرد، چهار گل از ۱۵ گل باشگاه را به ثمر رساند.

علاوه بر این، او واقعاً در استمفوردبریج خوشحال به نظر می‌رسد، اگرچه ناکامی چلسی در راهیابی به لیگ قهرمانان، می‌تواند عامل مهمی در تصمیم‌گیری او باشد. فلیکس اخیراً گفت: «هنوز از آینده‌ام اطلاعی ندارم. چلسی یک باشگاه بزرگ است، همه در باشگاه با من بسیار خوب بودند. هم تیمی‌هایم نیز باورنکردنی هستند و من واقعاً دوست دارم اینجا بمانم."

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

آندره اونانا (اینتر)

چلسی در تابستان امسال به دنبال یک دروازه‌بان جدید خواهد بود، و آندره اونانا از اینتر در حال‌حاضر محتمل‌ترین گزینه به نظر می‌رسد. درصد کمی از هواداران مخالف این تصمیم خواهند بود، زیرا نه کپا آریزابالاگا و نه ادوارد مندی در درازمدت نمی‌توانند بار چلسی را به عنوان یک ستاره به دوش بکشند.

اونانا به همان اندازه که به راحتی از دروازه بیرون می‌آید و توپ را جمع می‌کند، در مواقعی نیز مانند یک مدافع میانی خطرات محوطه جریمه را دفع می‌کند. چابکی و توانایی‌اش در مهار شوت‌ها، استثنایی است، و با توجه به مشکلات مالی اینتر، احتمالاً اونانا فروخته خواهد شد.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

مائونل اوگارته (اسپورتینگ)

آخرین نامی که از او به عنوان یک هدف احتمالی برای حضور در خط هافبک چلسی نام برده می‌شود، مانوئل اوگارته بوده و به نظر می‌رسد همه چیز به سرعت درحال پیشرفت است. چلسی برای جذب هافبک اروگوئه‌ای با پاری‌سن‌ژرمن رقابت می‌کند و همچنین بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی او (۵۲ میلیون پوند/۶۴ میلیون دلار) را نیز باید پرداخت کند، البته گفته می‌شود که این ستاره، انتقال به لیگ‌برتر را ترجیح می‌دهد.

اوگارته که یک هافبک میانی تکنیکی و جنگنده است، از توانایی حمل توپ و توانایی بدنی خود برای رهایی از پرس حریف استفاده می‌کند، درکل، مهارت‌های تدافعی او، می‌تواند انزو فرناندز را به عنوان یک نیروی خلاق در میانه زمین، آزاد کند.

با این اوصاف، سوالاتی در مورد مبلغ انتقال پرسیده می‌شود، به خصوص با توجه به اینکه او در یک لیگ سطح بالا بازی نکرده و مشخصات او بی شباهت به متئو کواچیچ نیست، که احتمالاً تابستان امسال چلسی را ترک خواهد کرد. اگرچه آنها ممکن است در صورت تمایل به بستن قرارداد با این بازیکن ۲۲ ساله، چاره دیگری نداشته باشند، اما پرداخت کامل بند آزادسازی، عجولانه به نظر می‌رسد.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

ویکتور اوسیمن (ناپولی)

باید دید که چلسی در تابستان امسال سمت کدام مهاجم خواهد رفت، با این احتمال که شاید روملو لوکاکو برای بار دوم بتواند بازگشتی هیجان‌انگیز به استمفوردبریج داشته باشد. اگر آنها پول کلانی خرج کنند، یکی از نام‌هایی که بدون شک می‌تواند در لیست قرار بگیرد، ویکتور اوسیمن، مهاجم ناپولی است.

هیچ شکی در کیفیت این بازیکن نیجریه‌ای وجود ندارد، اما چلسی باید مدت زیادی تقکر کند که آیا او می‌تواند فرم فوق‌العاده‌اش را به لیگ‌برتر منتقل کند یا خیر، به خصوص با توجه به عملکرد لوکاکو در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، و اینکه او حدود ۱۰۰ میلیون پوند هزینه خواهد داشت.

اوسیمن مطمئناً با آگاهی از موقعیت لیگ برتر، توانایی تمام کنندگی و فرم بدنی خود، تمام ویژگی‌های پیشرفت در فوتبال انگلیس را دارد، اما چلسی با وجود خرید مهاجمان زیاد، آنقدر کم گل زده که حالا همه در این باشگاه، از خرید هر مهاجمی هراس دارند.

آبی‌ها نیاز مبرمی به مهاجمی دارند که بتواند توپ را به تور دروازه رقبا بچسباند، بنابراین احتمالاً در پنجره نقل و انتقالات باید ریسک کنند و هزینه زیادی پرداخت کنند، با این حال، اگر پروژه جذب اوسیمن شکست بخورد، انکونکو نیز می‌تواند مهره خوبی باشد.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

مویزس کایسدو (برایتون)

بزرگترین مانع برای جذب مویسس کایسدو، رقابتی است که چلسی باید با سایر باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر داشته باشد، اما این، نباید آنها را از جذب چنین ستاره‌ای باز دارد. آبی‌ها در ژانویه تلاش کردند تا او را به خدمت بگیرند، اما برایتون با آنها مخالفت کرد، درحالی که آرسنال شانس خود را بلافاصله بعد از آن، امتحان کرد.

اگرچه کایسدو در ابتدای سال از تمایل خود برای ادامه فعالیت در باشگاه سخن گفت، اما احساسات او ممکن است حالا تغییر کرده باشد. چلسی همچنین باید بداند که درصورت جدایی هافبک اکوادوری از برایتون، بعید است که گزینه اول این ستاره باشد، زیرا آنها در فصل آینده فوتبال لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند، درحالی که آرسنال و منچستریونایتد نیز او را هدف قرار داده‌اند.

با این حال، کایسیدو در راه تبدیل شدن به یک هافبک فوق‌العاده در لیگ‌برتر است و ارزش او در سال‌های آینده به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت. چلسی قبلاً علاقه خود را برای جذب این هافبک نشان داده، اما رقم خوردن این انتقال، به اراده خود بازیکن بستگی دارد.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

دوشان ولاهوویچ (یوونتوس)

به نظر می‌رسد جایگزین اوسیمن در برنامه‌های نقل و انتقالاتی سران چلسی، دوشان ولاهوویچ از یوونتوس باشد، اما با توجه به پشت سر گذاشتن فصلی سخت، این، می‌تواند هشداری به سران استمفوردبریج باشد. شایعه شده که چلسی حاضر است ۷۰ میلیون پوند (۸۷ میلیون دلار) برای این مهاجم بپردازد، علیرغم اینکه او در این فصل فقط ۱۰ گل در لیگ به ثمر رسانده است.

با توجه به سابقه بد چلسی در خرید مهاجم، باز هم، پل وینستانلی و لارنس استوارت، مذاکره‌کنندگان نقل و انتقالات آبی‌ها، باید خطرات ناشی از چنین معامله‌ای را در نظر بگیرند. خرج کردن پول زیاد برای ولاهوویچ پس از یک فصل پر نوسان، مطمئناً باعث خشم هواداران خواهد شد، سران چلسی باید تحت سرپرستی مالکان خود، تاد بولی و بهداد اقبالی، از اتفاقات فصل پیش، درس بگیرند.

با این حال، ولاهوویچ یکی دیگر از مهاجمانی است که ویژگی‌های لازم برای موفقیت در لیگ‌برتر را دارد.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

داوید رایا (برنتفورد)

اگر پوچتینو به دنبال یافتن فردی با تجربه حضور در لیگ‌برتر باشد، داوید رایا را می‌توان راه حلی مناسب برای حل مشکلات دروازه چلسی در نظر گرفت. ملی‌پوش اسپانیایی، بسیاری از ویژگی‌های اونانا (دروازه‌بان اینتر) را دارد، اما بسیار ارزان‌تر است. برنتفورد ارزش او را ۴۰ میلیون پوند (۴۹.۵ میلیون پوند) می‌داند، اما رایا باید با قیمت کمتری در دسترس باشد، زیرا قرارداد فعلی‌اش تا ۱۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد و سپس بازیکن آزاد خواهد بود.

سوال این است که آیا رایا می‌تواند سطح بهتری نسبت به کپا و مندی داشته باشد؟ اگرچه او یک دروازه‌بان زیرک است، اما خیلی کلین‌شیت نمی‌کند، و با وجود اینکه توانایی‌اش در بازی سازی فوق‌العاده است، شاید این بازیکن نباید هدف اول چلسی باشد.

۱۰ ستاره‌ موردنظر چلسی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

لائوتارو مارتینز (اینتر)

شاید لائوتارو، جایگزینی رویایی برای اوسیمن، ولاهوویچ یا لوکاکو در برنامه‌های نقل و انتقالاتی سران چلسی باشد، اما این انتقال فعلاً از کمترین احتمال برخوردار است. هرچند که چلسی باید شانس خود را آزمایش کند.

لائوتارو مارتینز چهارمین فصل متوالی خود را با اینتر تجربه کرده است، جایی که او به عنوان مهاجم، روزهای تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشته است. سبک فیزیکی بازی و توانایی فوق‌العاده او در گلزنی، نشان می‌دهد که مرد آرژانتینی، کاملاً برای فضای فوتبال انگلیس مناسب خواهد بود و شانس همکاری با هموطنش (پوچتینو) می‌تواند باعث شود هموطن لئو مسی راهی پرمرلیگ شود.

با این حال، درحالی که همیشه گفته می‌شود اینتر مشکلات مالی فراوانی دارد بنابراین باید از فروش مهم‌ترین ستاره خود، پول نقد به دست آورد، آنها در بهترین موقعیت قرار دارند درحالی که سه سال تا اتمام قرارداد مهاجم افعی‌ها باقی مانده است.

کد خبر 667324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.