مردم از رفتارهای زننده نگران هستند/ اقتدار لازمه رهایی از توطئه شوم بدخواهان

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای لایحه عفاف و حجاب، گفت: مردم از این رفتارهای غیر اسلامی و زننده نگران هستند؛ صراحت و اقتدار لازمه نجات و رهایی ما از دست این مسائل و توطئه‌های شوم بدخواهان و دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه قصاص به معنای حیات جامعه است، اظهار کرد: حدود اسلام یا قصاص ظلم نیست بلکه حیات است. اگر قاتلی اعدام شد سایر جانیان حساب دستشان می‌آید. امنیت و حیات جامعه به اجرای حدود اسلامی و قانون است.

وی با اشاره به حضور جمعی از ارتشیان در نمازجمعه امروز خاطر نشان کرد: تعاونی مسکن ارتش چندین سال قبل مبالغی از متقاضیان گرفته اما کاری نشده است. باید مسؤول این اقدام مشخص شود و پاسخگو باشد.

میردامادی به ارزش و اهمیت تخت فولاد اصفهان اشاره کرد و گفت: هزاران انسان بزرگ و شخصیت ارزشمند در این سرزمین مقدس و تاریخی دفن شده و بعد از بقیع و وادی السلام بزرگترین است.

خدمات شهرداری در بخش‌های مختلف قابل تقدیر و ستودنی است

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: بهترین مردم کسی است که برای مردم سود داشته باشد. خدمات شهرداری در بخش‌های مختلف قابل تقدیر و ستودنی است و جا دارد به صورت ویژه از همه خادمان در این زمینه تشکر کنیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) اظهار کرد: این امام عزیز نشان دادند امامت به سن و سال وابسته نیست. افرادی بودند سن امام را اشکال کردند. بالغ بر سی هزار مسئله طی سه ماه از امام نهم پرسیدند و ایشان همه را پاسخ دادند؛ علم لدنی علمی است که خداوند متعال عنایت می‌کند و پیامبر اسلام و حضرت جوادالائمه دارای این علم لدنی بودند.

میردامادی با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنان با حضرت زهرا افزود: متأسفانه این موضوع و حواسی آن خانواده‌ها و جامعه را متلاطم کرده است. فلسفه ازدواج تشکیل زندگی مشترک است و نباید با تجملات و چشم و هم‌چشمی جلوی ازدواج‌اسلامی را سد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خداوند انسان و غیرانسان را زوج آفریده است. ازدواج ساده و آسان دستور اسلام است و علی و فاطمه مصداق زوجی هستند که این امر مقدس را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند و اگر به دستورات و آموزه‌های اسلام عمل کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد.

میردامادی به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمعه دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد: مردم باید بدانند چه کارهایی انجام شده و نظام چه خدماتی به آنها ارائه داده است.

وی با بیان اینک ایشان درباره کارایی صنعت هسته‌ای در امور فنی، اقتصادی، سلامت و دیگر بخش‌ها اشاره کرده‌اند، گفت: چه کسی باور می‌کرد کمتر از نیم قرن کشور ایران با وجود این همه تحریم و توطئه امروز به این سطح از علم و دانش و فناوری برسد که دنیا روی آن حساب کند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای لایحه عفاف و حجاب، گفت: مردم از این رفتارهای غیر اسلامی و زننده نگران هستند؛ صراحت و اقتدار لازمه نجات و رهایی ما از دست این مسائل و توطئه‌های شوم بدخواهان و دشمنان است.

میردامادی در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان نیز گفت: تقوا کلیدی است که طبق وعده خداوند اگر کسی آن را رعایت کند، خدا با این کلید درهای بسته را بر روی بندگانش می‌گشاید و روزی را برای آنان تسهیل می‌کند. شفاعت شدن زمینه می‌خواهد و فردی که قیامت را باور ندارد یا نماز نمی‌خواند مشمول شفاعت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شفاعت وسیله‌ای برای ارتباط، امید و تحول است. نمونه این مهم فرزندان یعقوب بود به برادرشان یوسف نبی ظلم کردند اما روزی هم ابراز ندامت کردند و حضرت یعقوب آنها را ناامید نکرد و برایشان طلب بخشش کرد.

کد خبر 667283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.