مرمت پل تاریخی انزلی در گرو همکاری میراث فرهنگی / روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "توزیع آسفالت در مناطق پنج‌گانه اراک"، "طرح فاضلاب مسکن مهر دهاقان چه زمانی عملیاتی می‌شود؟ "، "آخرین جزئیات از روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه"، "حوزه وظایف شهرداری به وسعت تمام نیازهای شهر است"، " مبانی فکری شهرسازی معاصر نیازمند بازنگری است / نمود عناصر طبیعی در شهرهای اسلامی"، "آغاز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری"، "مرمت پل تاریخی انزلی در گرو همکاری میراث فرهنگی"، "امدادرسانی آتش‌نشانی اصفهان به ۱۳۰۰ مورد حریق و حادثه در یک ماه"، "کلنگ پیشرفت و توسعه در منطقه ۶ اصفهان به زمین زده شد"، "شرایط تغییر حکم تخریب به جریمه برای مالکان ساختمان چیست؟ "، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

توزیع آسفالت در مناطق پنج‌گانه اراک

محمدرضا خسروی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک گفت: توزیع آسفالت در مناطق پنج‌گانه و بافت تاریخی شهر اراک با اولویت معابر اصلی، فرعی و کوچه‌ها انجام می‌شود و تفاوتی میان مناطق برخوردار و کم‌برخوردار نخواهد بود.

طرح فاضلاب مسکن مهر دهاقان چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

نبود فاضلاب شهری در محدوده مسکن مهر دهاقان موجب رنجش ساکنان شده و زندگی را در این محدوده شهری با چالش مواجه کرده است. شهروندان از مسئولان انتظار دارند تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این معضل اقدام و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنند.

نادر بدریان، شهردار دهاقان در این خصوص اظهار کرد: شهرداری به منظور دفع فاضلاب مسکن مهر شهر، ابتدا چاه‌های جذبی ایجاد کرده بود که به مرور زمان چاه‌های جذبی زهکشی شد، اما پس از هر بار تخلیه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، دو ساعت بعد از آن، چاه‌ها پر و آب پس زده می‌شود.

وی افزود: برای رفع این معضل که دو سال است گریبان‌گیر ساکنان مسکن مهر دهاقان شده است، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر دهاقان جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمری برگزار کرده‌اند تا اینکه سرانجام تصمیم گرفته شد شهرداری با همکاری اداره راه و شهرسازی و اداره آب و فاضلاب دهاقان در راستای رفع این معضل اقدام کند.

شهردار دهاقان ادامه داد: مقرر شده است شهرداری دهاقان حفاری و انتقال فاضلاب را انجام دهد، اداره آب و فاضلاب نسبت به لوله‌گذاری اقدام کند و راه و شهرسازی عملیات دفع فاضلاب این منطقه را انجام دهد.

بدریان با بیان اینکه در فاصله یک کیلومتری مسکن مهر پکیجی ساخته می‌شود تا فاضلاب را دفع کند، گفت: شهرداری از محل بودجه ۱۴۰۲ برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر اعتبار تخصیص داده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه طی چهار ماه آینده به اتمام خواهد رسید و پنج هزار نفر از ساکنان این واحد از معضل فاضلاب شهری نجات پیدا می‌کنند، اظهار کرد: پس از اجرای پروژه فاضلاب شهری، پساب فاضلاب در بخش فضای سبز شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آخرین جزئیات از روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه

مدیریت شهری کرمانشاه با نگاه به آینده و درک دقیق مشکلات شهر و مطالبات شهروندان کرمانشاهی اقدام به طراحی و احداث رینگ ترافیکی در اطراف شهر کرده و در مسیر اجرای این پروژه طرح‌های کوچک مقیاس در حال اجرا است که موجب تحول بسیاری از مناطق و محلات شهر می‌شود.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این خصوص گفت: در این پروژه ۸۲۵۰ مترمکعب خاکبرداری، ۴۹۵۰ مترمکعب ساب‌گرید، ۱۲۳۷/۵ مترمکعب ساب بیس و ۱۱۵۵ مترمکعب بیس انجام می‌شود تا با اجرای ۷۱۵۰ مترمربع آسفالت و ۱۱۰۰ متر طول جدول این طرح تا پانزدهم مردادماه سال جاری به پایان رسد و زیر ترافیک رود.

وی افزود: پیاده‌راه سراب قنبر دیگر طرح شهرداری کرمانشاه است، این پیاده‌راه به طول شش کیلومتر برای پیاده‌روی خانواده‌ها در منطقه زیبا و خوش آب و هوای سراب قنبر واقع شده است.

حوزه وظایف شهرداری به وسعت تمام نیازهای شهر است

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری به صورت روزمره و با ارائه خدمات متنوع با عموم شهروندان در ارتباط است، گفت: وظایف شهرداری حوزه‌ای گسترده به وسعت تمام نیازهای شهر است.

مبانی فکری شهرسازی معاصر نیازمند بازنگری است / نمود عناصر طبیعی در شهرهای اسلامی

چنانچه مدیران و برنامه‌ریزان تلاش دارند شهرهای امروزی را به جایگاه فاخر شهر اسلامی دیروز برسانند، لازم است مبانی فکری شهرسازی را در حوزه‌های کالبدی، اجتماعی، فرهنگی، ساختاری و اقتصادی بازتعریف کنند؛ رویکردها و دیدگاه‌ها باید اصلاح شود تا بتوان شاخص‌های شهر اسلامی را محقق کرد.

امیرحسین شبانی، دکترای شهرسازی در این خصوص گفت: سبک خراسانی در قرن چهارم مرجع شهرسازی، شهرنشینی و شهرگرایی ایرانی است و بر معماری و ساخت شهر اثرگذار است. با توجه به دستاوردهایی که از قبل به‌روز شد و پیشرفت کرد، معماری در این دوره به اوج می‌رسد و شهرسازی به همان میزان به خلق فضاهای اجتماعی و فرهنگی متناسب با زمانه خود می‌پردازد؛ اکنون ما از کتاب‌های تاریخی، اسناد و بناهای باقی‌مانده از این دوره می‌توانیم رد پای چنین بلوغ فکری را ببینیم.

وی تصریح کرد: اگر به صورت اجمالی به این سیر تحول تاریخی شهر اسلامی تا قبل از دوره معاصر نگاه کنیم، بدون شک چند مفهوم شهری را به‌صورت ویژه‌تر جلوه‌گر می‌کند، نخست اینکه شهر اسلامی بدون داشتن یک گنجینه فکری، نظری و فلسفی از رابطه انسان و جهان تقریباً بی‌معنا است، یکی از معضلات امروز شهرهای ایران این است که یک نظریه و یک ساختار فکری منسجم برای انسان ایرانی امروز در شهر ایرانی-اسلامی وجود ندارد که از اصلی‌ترین دلایل محقق نشدن شاخص‌های شهر اسلامی در دوره معاصر است.

مرمت پل تاریخی انزلی در گرو همکاری میراث فرهنگی

مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی اظهار کرد: سازه بخش پیاده‌روی پل تاریخی انزلی کاملاً فرسوده شده است و باید به سرعت مرمت شود، اما اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این زمینه با شهرداری همکاری مؤثری ندارد و مانع بازسازی پل شده است.

شرایط تغییر حکم تخریب به جریمه برای مالکان ساختمان چیست؟

جواد منصوری، معاون شهرسازی شهرداری مبارکه تاکید کرد: امسال فرصت ویژه‌ای در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای شهروندانی که ساختمان‌هایشان تا پایان سال ۱۴۰۰ حکم تخریب گرفته، ایجاد شده است.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه شهرداری در راستای تسهیل امور و ارائه خدمات به شهروندان مبارکه اظهار کرد: ساختمان‌ها و مستحدثاتی که پرونده آنها تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها طرح و به صدور رأی قطعی مبنی بر قلع و قمع منجر شده است، در صورت احراز شرایط برای تبدیل احکام صادره به جریمه حداکثر تا سی‌ام آذرماه سال جاری به حوزه معاونت شهرسازی این شهرداری مراجعه کنند.

شهردار مبارکه ادامه داد: این فرصت مجدد برای افرادی در نظر گرفته شده است که تا پایان آذرماه امسال با مراجعه به شهرداری، پس از انجام بررسی‌های لازم و در صورت نداشتن مشکل، حکم تخریب آنها به جریمه تغییر کند.

منصوری خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مرجعی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط ایمنی و شهرسازی است و شهروندانی که اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند، چنانچه در حوزه ساختمان‌سازی مرتکب تخلفی شوند، تخلفات آنها در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری

محمدحسن منصوری‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری یزد خبر داد و گفت: این مجموعه بزرگ در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و اجرای تمام بخش‌های آن با رعایت کامل استانداردها و شرایط متناسب با ویژگی‌های استان یزد انجام می‌شود.

امدادرسانی آتش‌نشانی اصفهان به ۱۳۰۰ مورد حریق و حادثه در یک ماه

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تعداد کل حریق وحادثه‌های رخ داده ماه گذشته شهر اصفهان ۱۳۰۰ مأموریت بوده که توسط نیروهای این سازمان انجام شده است.

کلنگ پیشرفت و توسعه در منطقه ۶ اصفهان به زمین زده شد

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهر، شهروندان کارگاه فعالیت‌های عمرانی را در سطح شهر کمتر شاهد هستند، چراکه نیاز امروز کلانشهرها تقویت حمل‌ونقل عمومی است، لذا باید اقداماتی در این حوزه انجام شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز در این آئین اظهار کرد: واکاوی واژه شهید چنین به ما گوشزد می‌کند که ریشه واژه شهید از شهادت و شاهد است و در انطباق با آیات و روایات قرآن، سه مفهوم مهم از آن به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه نخستین مفهوم برآمده از شهید آنکه شهید حاضر است، یعنی او همواره در عملکردها حضور داشته است، افزود: دومین مفهوم برآمده از واژه شهید آن است که شهید ناظر بوده و این موضوع حائز اهمیت است، چرا که هر حاضری ممکن است ناظر نباشد، سومین مفهومی که از واکاوی شهید بر می‌آید آنکه شهید گواهی دهنده و شهادت دهنده است.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان اظهار کرد: رویکرد جدی معاونت شهرسازی و معماری و در مجموع مدیریت شهر در کنار توسعه شهر، احداث پروژه‌های جدید، خیابان‌کشی، احداث حلقه‌های حفاظتی سوم و چهارم، نگاه به گذشته و توجه به محلات است.

وی با اشاره به طراحی رینگ صفر، اضافه کرد: اجرای رینگ صفر را به عنوان نگین محدوده تاریخی شهر اصفهان تعریف کردیم که مجموعه تاریخی فرهنگی شهر را شامل می‌شود

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه کف‌سازی و بدنه‌سازی تکیه بابا رکن الدین اظهار کرد: در حال تکمیل پازل‌های مختلف محور گردشگری تخت فولاد هستیم که در این راستا کف‌سازی و بدنه‌سازی تکیه بابا رکن‌الدین به سمت خیابان فیض به طول ۲۵۰ متر و مساحت بیش از هزار متر مربع به‌صورت سنگ‌فرش در حال اجرا است.

وی اعتبار این پروژه را حدود پنج میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این محور یکی از نقاط محروم شهر محسوب می‌شود، از محل اعتبارات پروژه‌های محله محوری برای این پروژه هزینه شده است.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان نیز در حاشیه آئین کلنگ‌زنی و آغاز احداث مسیر حلقه چهارم حفاظتی از کیلومتر ۶۵.۱ تا ۶۸.۲ در منطقه شش شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از تأکیدات شورای ششم شهر در اصفهان احداث حلقه حفاظتی رینگ چهارم است و نقطه شروع این حلقه از کارخانه قند (تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی) به سمت شمال به طول ۷۸ کیلومتر است.

وی افزود: ۴۵ کیلومتر از طول ۷۸ کیلومتری حلقه چهارم حفاظتی در محدوده شهر و در مناطق مختلف اصفهان قرار دارد، البته بیشترین طول مسیر این حلقه در منطقه شش شهرداری قرار دارد.

ناصر کریمی، رئیس اداره عمران منطقه شش شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی مسجد شهید کشوری به مساحت ۸۵۰ متر در دو طبقه آغاز می‌شود، لذا امیدواریم تا پایان سال احداث آن به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار مسجد شهید کشوری، عملیات نازک کاری فضای فرهنگی ورزشی مجموعه شهید کشوری در پنج طبقه و با مساحت بیش از ۳۲۰۰ متر مربع آغاز می‌شود که قرار است تا پایان سال نیز تکمیل شود؛ از ۳۲۰۰ متر مساحت مجموعه فرهنگی شهید کشوری، ۵۰۰ مترمربع آن برای سالن ورزشی و ۲۸۰۰ متر زیربنا برای فضاهای فرهنگی و فرهنگسرا در نظر گرفته شده است.

کد خبر 667253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.