اجرای ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح احیای مراتع کشور در ۵۰ میلیون هکتار در دست اجرا و مبنای آن حفظ عرصه‌های مرتعی و طبیعی است.

به گزارش ایمنا، نقی شعبانیان امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی کاشت یک میلیارد درخت در سنندج، اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی در کنار احیای مراتع و بعد از انجام مطالعات، اجرای حدود ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری را در قالب برنامه هفتم در دستور کار قرار داده است، ضمن اینکه مردم خود متقاضی اجرای این طرح‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، افزود: تنها در دو سده اخیر ۵۰ درصد جنگل‌های دنیا از بین رفته است و برآورد شده سالانه ۱۵ میلیارد درخت در دنیا از بین می‌رود؛ همه این موارد باعث شده که ما امروز در دنیا شاهد مشکلات و معضلات محیط زیستی باشیم؛ همچنان که سالانه ۳۶ میلیارد تن گاز گلخانه‌ای در دنیا تولید می‌شود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه آلودگی آب و خاک به طور مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: کشورهای دنیا به این نتیجه رسیدند که یکی از راه‌های برون رفت از این وضعیت، کاشت درخت و توسعه جنگل‌ها است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، تصمیم بر این شد که تا سال ۲۰۳۰، یک تریلیون درخت در دنیا کاشته شود که اغلب کشورها در این زمینه خوب عمل کرده‌اند؛ این در حالی است که کاشت یک میلیارد درخت نیز از اسفند سال گذشته در کشورمان آغاز شد و قرار است طی چهار سال این طرح اجرایی شود.

شعبانیان با تاکید بر ضرورت حفظ داشته‌ها و کاشت یک میلیارد درخت، گفت: عرصه‌های منابع طبیعی کشورمان حساسیت و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد و این وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 667199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.