ارائه ۲ پیشنهاد برای افزایش موثر ارتباطات شهرهای نجف و اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: بر ایجاد خواهرخواندگی بین شهرهای اصفهان و نجف و سپس برقراری تفاهم‌نامه همکاری بین قبرستان وادی‌السلام و قبرستان تخت فولاد به‌عنوان یکی از دستاوردهای سفر شهردار نجف، شهردار کوفه به اصفهان تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در دیدار شهرداران شهر نجف و کوفه با شهردار اصفهان، اظهار کرد: توسعه ارتباطات و تعاملات در سطح بین‌المللی یکی از اهداف اصلی شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه همواره در جلسات بین‌المللی بر تقویت ارتباطات میان شهر اصفهان و دیگر شهرهای جهان تاکید داریم، افزود: زمانی که سخن از شهر نجف، اصفهان و کوفه می‌شود، عمق ارتباطات میان این شهرها از منظرهای مختلف مذهبی، تاریخی و فرهنگی به صدها سال قبل برمی‌گردد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: ارتباطات باید با برنامه‌ریزی بیشتر و متناسب با نیازهای روز برقرار شود؛ در این راستا دو پیشنهاد خاص برای شهرداران نجف و کوفه داریم.

وی خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی شهر اصفهان و شهر نجف برای ما یک موضوع مهم است، البته به قدری در سال‌های گذشته دو شهر نجف و شهر اصفهان از نظر فرهنگی و مذهبی به یکدیگر نزدیک بوده‌اند که خواهرخواندگی و تفاهمات بین‌المللی این دو شهر فراموش شده است.

معرک‌نژاد گفت: در صدد هستیم تا در ذیل یک تفاهم‌نامه کلی، اتفاقات بسیاری را بین شهرهای اصفهان، نجف و شهر کوفه رقم بزنیم؛ در این راستا امکان برقراری تفاهم‌نامه‌هایی بین مراکز علمی و دانشگاهی، مباحث فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر اصفهان با شهر نجف و کوفه وجود دارد.

وی اظهار کرد: شهر اصفهان دارای قبرستان تخت فولاد، بزرگترین قبرستان جهان اسلام بعد از وادی السلام بوده است، تعداد علما، مشاهیر، ادبا و هنرمندان طراز اول در تخت فولاد بسیار زیاد است و اهمیت بسیار زیادی در ایران و جهان اسلام دارد، لذا برقراری ارتباط و تعامل تخت فولاد اصفهان و قبرستان وادی السلام و همکاری‌های مشترک می‌تواند یکی از فصول مشترک باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: مجموعه اقدامات انجام شده برای معرفی مشاهیر و همچنین پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی صورت گرفته در مجموعه تخت فولاد می‌تواند قابل مراوده و ارائه به قبرستان وادی‌السلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا بر امر ایجاد خواهرخواندگی بین شهر اصفهان و شهر نجف و سپس برقراری تفاهم‌نامه همکاری بین قبرستان وادی‌السلام و قبرستان تخت فولاد به عنوان یکی از دستاوردهای سفر شهردار نجف، شهردار کوفه و هیئت همراه به اصفهان تاکید داریم.

کد خبر 667195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.