نجات نوجوان گلپایگانی با اقدام به موقع کارآگاهان پلیس آگاهی

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: پسر ۱۵ ساله‌ای که به صورت بی‌حال در جوی آب افتاده بود با اقدام به موقع و انجام کمک‌های اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی از مرگ حتمی نجات یافت.

سرهنگ علی‌اصغر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته خانمی با صدایی لرزان و بریده و بریده و حالتی آشفته با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و از مفقود شدن پسر ۱۵ ساله‌اش خبر داد و عنوان کرد که پسرش قبل از مفقود شدن از دوستانش حلالیت طلبیده و گفته می‌خواهد خودکشی کند.

وی افزود: با اظهارات این خانم بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی و واحدهای گشتی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت و جست‌وجو برای یافتن این نوجوان به صورت منطقه به منطقه انجام شد تا اینکه سرهنگ مرتضی غلامی به همراه یکی از نیروهای خود حین گشت‌زنی در بلوار مادر منطقه "صحرای میدان" بدن بی جان نوجوانی که در جوی آب افتاده بود را مشاهده کرده و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: در این میان ستوان یکم امیر غفاری که از قبل آموزش کمک‌های اولیه را فرا گرفته بود تا قبل از رسیدن نیروهای اورژانس با اصل دگر امدادی و تنفس دهان به دهان باعث شد تا وضعیت نوجوان پایدار شده و از مرگ حتمی نجات یابد.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند و خداپسندانه این مأمور پلیس توسط مردم حاضر در صحنه مورد تحسین قرار گرفت، گفت: با رسیدن نیروهای اورژانس این فرد بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفت که هم اکنون پزشکان در حال رسیدگی به وضعیت وی هستند.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: مأموران پلیس برای نجات جان شهروندان و مقابله با هر نوع نا امنی، با آمادگی کامل در صحنه حضور دارند و خدمتگزاری به مردم را برای خود یک توفیق بزرگ می‌داند و بی‌گمان لحظه‌ای برای تحقق آرامش و آسایش و امنیت شهروندان عزیز درنگ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دوران نوجوانی دوره‌ای حساس و پرمخاطره است و باید نیازهای عاطفی، روحی و روانی نوجوانان به خوبی توسط والدین شناسایی و به آنان پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم بیش از پیش مراقب فرزندان خود بوده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل روحی و روانی با کارشناسان مشاوره موضوع را مطرح و نسبت به رفع مشکلات روحی و عاطفی آنان اقدام کنند تا کار به وضعیت‌های مشابه کشیده نشود.

کد خبر 667162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.