حکومت اسلامی به صورت قاطع به حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان پایبند است

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری گفت: مقررات حمایتی موجود در قوانین کشور نشان می‌دهد که حکومت اسلامی به صورت قاطع به حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان پایبند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رزم امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان، اظهار کرد: عوامل زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی در گروه کودکان و نوجوانان باید شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه مقررات حمایتی موجود در قوانین کشور نشان می‌دهد که حکومت اسلامی به صورت قاطع به حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان پایبند است، افزود: بی‌شک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی به کاستی در نظام‌های آموزشی و فرهنگی بازمی‌گردد، لذا آگاهی بخشی به شهروندان، تدوین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای خانواده‌ها و اجرای بهینه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در دستورکار نهادهای متولی قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: حقوق اطفال در کتب و روایات اسلامی شامل حقوق کودک پیش از تولد و بعد از تولد است که از این منظر حق حیات جنین، ارث و برخورداری از مادر شایسته به عنوان حق قبل از تولد و حقوقی مانند تعلیم و تربیت، تغذیه مناسب و برخورداری از امکانات رفاهی مطلوب به عنوان حقوق کودک بعد از تولد محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: تلاش‌ها در حوزه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان باید با رویکردی جامع و هماهنگ انجام شود تا کودکان بتوانند در محیطی امن و سالم رشد کنند و حقوق و کرامت آنها به درستی رعایت شود.

رزم اضافه کرد: رویکرد قوه قضائیه حول محور سند تحول قضائی توجه ویژه‌ای را به حمایت از حقوق آحاد مردم به ویژه کودکان مبذول داشته و برای این منظور راهبردها و راهکارهای مناسبی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه ضابطان قضائی نیز باید با حقوق کودکان و نوجوانان آشنایی کامل داشته باشند، تصریح کرد: عملکرد مطلوب در نظام دادرسی به گونه‌ای است که رسیدگی به جرایم اطفال و کودکان را جدای از جرایم بزرگسالان رسیدگی می‌کند و در این راستا به دلیل آنکه کودک و نوجوان بزهکار پیش از هر مرجعی با پلیس مواجه می‌شود، لذا اهمیت حضور پلیس کودکان و نوجوانان در سطح جامعه از ضروریات است.

کد خبر 667143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.