قطار پروژه‌های عمرانی به منطقه ۶ اصفهان رسید؛ ۱۰۳ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شد

آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان در قالب پانزدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان امروز (چهارشنبه) با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پانزدهمین ایستگاه آئین «به احترام مردم اصفهان» عملیات اجرایی مسجد و مجتمع فرهنگی در شهرک شهید کشوری، ساماندهی و کف‌سازی تکیه بابا رکن‌الدین، محوطه عمومی و ورودی گلستان شهدا و احداث مسیر حلقه چهارم حفاظتی آغاز شد که این مراسم با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

- ماهیت این آئین بیشتر از آنکه از جنس افتتاح و بهره‌برداری باشد، به بازدید از چند پروژه عمرانی در دست اجرا و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در منطقه شش اختصاص داشت.

از ادای احترام به شهدا تا کلنگ‌زنی ۱۰۳ میلیارد پروژه در منطقه ۶ اصفهان

_اولین گام از پانزدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان، در مجموعه شهید کشوری برداشته شد، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معاونان و مدیران شهری به همراه اصحاب رسانه با حضور در خیابان بوستان مجموعه شهید کشوری نخست از روند اجرایی پروژه فرهنگسرای فرهنگی و ورزشی این مجموعه بازدید کردند؛ این فرهنگسرا در پنج طبقه ساخته خواهد شد و اکنون مرحله نازک‌کاری آن آغاز شد.

_ حمیدرضا فرهنگ، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان از افتتاح فرهنگسرای مجموعه شهید کشوری همزمان با ۲۲ بهمن سال‌جاری خبر داد.

_مسجد مجموعه شهید کشوری نیز دومین پروژه‌ای بود که احداث آن آغاز شد، این مسجد در دو طبقه و ۸۵۰ متر زیربنا، تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

از ادای احترام به شهدا تا کلنگ‌زنی ۱۰۳ میلیارد پروژه در منطقه ۶ اصفهان

_حلقه چهارم حفاظتی به طول ۷۸ کیلومتر است که ۱۰.۵ کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه شش قرار دارد، دومین گام از پانزدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان، آئین کلنگ‌زنی و تعریض ۳۱۰۰ متر از این حلقه از محدوده اشکاوند به سمت سپاهان‌شهر بود.

_ اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان در این باره گفت: احداث بخشی از مسیر حلقه حفاظتی در منطقه شش امروز از کیلومتر ۶۵.۱ تا ۶۸.۲ با حدود ۳۱۰۰ متر طول و ۶۵ میلیارد تومان اعتبار، طی هشت‌ماه انجام می‌شود.

از ادای احترام به شهدا تا کلنگ‌زنی ۱۰۳ میلیارد پروژه در منطقه ۶ اصفهان

_ حضور در محور تاریخی و مذهبی تخت فولاد در جوار آرامگاه بابا رکن‌الدین گام سوم آئین پانزدهم بود که شهردار، اعضای شورا و مدیران شهری از روند اجرایی کف‌سازی، بدنه‌سازی در گذر شرقی بابا رکن‌الدین به‌عنوان گذر اصلی مجموعه تخت فولاد بازدید کردند.

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه کف‌سازی و بدنه‌سازی تکیه بابا رکن‌الدین گفت: در حال تکمیل پازل‌های مختلف محور گردشگری تخت فولاد هستیم که در این راستا کف‌سازی و بدنه‌سازی تکیه بابا رکن‌الدین به سمت خیابان فیض به طول ۲۵۰ متر و مساحت بیش از هزار متر مربع به‌صورت سنگ‌فرش در حال اجرا است.

از ادای احترام به شهدا تا کلنگ‌زنی ۱۰۳ میلیارد پروژه در منطقه ۶ اصفهان

_بخش پایانی برنامه حضور در گلستان شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گلباران کردن قبور شهدا بود؛ ابتدا شهردار و اعضای شورا از روند اجرایی پروژه سنگ فرش باند شمالی مقابل گلستان شهدا بازدید و سپس با مجریان طرح گفت‌وگو کردند.

_در زمان بازدید از روند اجرایی طرح عنوان شد که گذر عابر پیاده هوشمند در همین محدوده و مقابل گلستان شهدا اجرا می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: این پروژه‌هایی که امروز بازدید و کلنگ‌زنی و اجرای آن انجام شد، شامل پروژه‌های شاخص، مهم منطقه‌ای و منطقه‌ای بوده است.

_گرامیداشت یاد و نام شهدا و به‌کار بردن دو واژه شهید و شهادت از کلید واژه‌های اصلی همه سخنرانان برنامه پایانی بود، برنامه‌ای که در خیمه گلستان شهدا که یادآور خاطرات ارزشمند و تأثیرگذار در تاریخ اصفهان است، برگزار شد.

از ادای احترام به شهدا تا کلنگ‌زنی ۱۰۳ میلیارد پروژه در منطقه ۶ اصفهان

_حضور پرشور مردم محلی و ساکن در محدوده گلستان شهدا از ویژگی‌های برنامه اختتامیه آئین پانزدهم بود.

_ اجرای گروه سرود نوجوانان و جوانان و پخش نماهنگ به یاد و نام امام هشتم (ع) در روزی که از آن به عنوان روز زیارتی امام رضا (ع) شناخته می‌شود، پایان بخش این برنامه بود.

از ادای احترام به شهدا تا کلنگ‌زنی ۱۰۳ میلیارد پروژه در منطقه ۶ اصفهان

_گروهی از مردم محله همت‌آباد که در آئین اختتامیه پانزدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان حضور داشتند، با اهدای لوح به علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان از عملکرد و فعالیت‌های وی و توجه به محله همت‌آباد تقدیر کردند.

_حجت‌الاسلام میرعلایی از شهروندان محله همت‌آباد پیش از اهدای لوح به شهردار اصفهان گفت: محله همت‌آباد برای شهرداری درآمد ندارد، بلکه هزینه هم دارد، اما بسیار مهم است که شهرداری با اینکه این محله درآمدی برایش ندارد هزینه می‌کند تا مردم نفع آن را ببرند.

کد خبر 667129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خوب یه گزارش لطفا تهیه کنید از این طرح های که گفتند تا ۲۲ بهمن و یکیشون هم تا پایان سال به بهره برداری میرسه ببینید در چه مرحله ای هست؟