وضعیت بورس امروز / رشد ۱.۲۵ درصدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته

بازار سرمایه امروز به همراه رنج مثبت نرخ ارز و به تبع آن کاهش هیجانات سرمایه‌گذاری با رشد همراه بود. شاخص کل با رشد ۲۶ هزار و ۹۰۹ واحدی به دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۷ رسید؛ نمادهای فولاد، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز به همراه رنج مثبت نرخ ارز و به تبع آن کاهش هیجانات سرمایه‌گذاری با رشد همراه بود. شاخص کل با رشد ۲۶ هزار و ۹۰۹ واحدی به دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۷ رسید؛ نمادهای فولاد، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با رشد ۱۰ هزار و ۹۵۰ واحدی به عدد ۷۴۱ هزار و ۳۶۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده پنج هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۴۸۸ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۸ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۲۶ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس نیز با رشد ۳۶۸ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۹۹۴ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، زاگرس و آریا بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۴۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۲ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران حدود ۶ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۰۱ هزار معامله به ارزش چهار هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۰ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان بود که از این مقدار، مبلغ هفت هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

خودرو، بانک‌ها و انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله ۶۷۸ میلیارد تومان، ۶۰۴ میلیارد تومان و ۳۶۳ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۸ میلیارد ۲۴۷ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۵ میلیارد ۹۷۵ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: هفت هزار و ۳۹ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: پنج هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، ونوین، وبملت

بیشترین حجم معامله: وبملت، ونوین، پترول

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: پتایر، خمحرکه، ثمسکن

بیشترین کاهش قیمت: خفنر، چکارن، چفیبر

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۳۰۱ ۱۰۱
فرابورس ۲۲۱ ۹۶

اخبار مهم

اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو مرحله دوم

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو از امروز چهارشنبه _بیست‌وچهارم خردادماه_ با اطلاع از زمان واگذاری خودرو می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان مسدودی خود را برداشت کنند.

واریز سود سهام عدالت در سه مرحله

با توجه به این که واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ در دو مرحله انجام می‌شود و همین طور باقی مانده سود سهام عدالت سال گذشته نیز در سال جاری پرداخت خواهد شد بر این اساس سهامداران عدالت امسال ۳ مرحله واریز سود خواهند داشت.

"صبا" دارای بیشترین ارزش بازار سرمایه است

مدیرعامل گروه مالی صبا تأمین گفت: این نوید را به سهامداران داده بودیم که مراحل افزایش سرمایه را دنبال کنیم. یکی از اتفاقات خوب این بود که افزایش سرمایه از محل سود انباشته را بلافاصله بعد از مجمع سال گذشته انجام دادیم. به تازگی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی که باقیمانده افزایش سرمایه سال گذشته بود، انجام شد. گروه مالی صبا در آینده یکی از بهترین گروه‌های مالی خواهد شد که سبد کاملی از خدمات را دارد و تفاوت این گروه مالی با سایر گروه‌های مالی این است که ما به عنوان یک گروه مالی دو سو توان سعی کردیم علاوه بر این حوزه بتونیم سودسازی و حفظ سود پایدار را هم ادامه دهیم.

با ۳۰ درصد قیمت از بورس خودرو بخرید

در نامه مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران در خصوص خرید خودرو کامیون کشنده امپاور و کامیونت فورس متعلق به بهمن دیزل که قرار است ۲۸ خرداد ماه در بورس عرضه شود گفته شده است که مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۷ خرداد بوده و به منظور مدیریت سفارش‌های دریافتی مشتریان کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش‌های دریافتی را تا ساعت ۱۷ روز شنبه خواهند داشت.

میزان پیش دریافت خرید ۳۰ درصد است. هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفاً امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر دو دستگاه خودرو را دارد.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید شده اند و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی خودرو خریداری کرده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند. گفتنی است، یکشنبه هفته آینده ۲۸ خرداد ۷۰ دستگاه کامیونت فورس کابین خوابدار ۶ تن بدون کاربری و ۵۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور متعلق به بهمن دیزل در بورس کالا عرضه می‌شود.

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز / رشد ۱.۲۵ درصدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته

کد خبر 667128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.