آشنایی با مزایای voip و کاربرد آن‌ها

معمولا اهالی کسب‌وکار با ویپ آشنایی دارند؛ هر چند اگر این آشنایی در حد شنیدن نام آن باشد. ازآنجاکه مزایای voip و کاربردهای مختلف آن فراتر از چیزی است که بتوان آن را نادیده گرفت، بهتر است هر چه زودتر با آن آشنا شوید.

شاید به همین سبب روزی در کسب‌وکار خود از آن بهره ببرید. پس اگر دنبال یادگیری ویپ هستید می‌توانید از دوره‌های آموزشی ویپ استفاده کنید.

اگر هم درباره سیستم جایگزین هوشمندانه برای تلفن و سانترال یعنی voip کنجکاو شده‌اید، دقایقی از وقت خود را در اختیار ما بگذارید تا در همین صفحه اطلاعات لازم را کسب کنید.

voip چیست؟

اگرچه ممکن است همین حالا هم از ویپ چیزهایی را بدانید و آگاهانه دنبال دانستن مزایای voipباشید؛ اما بهتر است تعریف کوچکی از آن داشته باشیم. در حقیقت voip مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol می‌باشد که یعنی انتقال محتوای صوتی و چندرسانه‌ای به‌واسطه‌ی اینترنت. ‌ voip فناوری است که هم صاحبان کسب‌وکار و هم سایر مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند. در این سیستم دیگر نیازی به ارائه‌کننده‌های خدمات تلفن و یا سیم‌کشی نیست؛ چون شبکه‌های اینترنتی محلی و گسترده اتصال را برقرار می‌کنند. در نهایت تماس صوتی حتی با وسیله‌هایی مثل رایانه، مرورگرهای مخصوص، تلفن‌های هوشمند و تلفن‌های خاص voip هم برقرار می‌شود.

اما یک سوال: ما که می‌توانستیم با تلفن‌های ثابت تماس برقرار کنیم؛ پس چه نیازی به ویپ بود؟ جواب این سوال را تنها می‌توان با اطلاع از مزایای voip یافت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی دوره‌های آموزش ویپ اینجا کلیک کنید.

مزایای voip چیست؟

این سیستم می‌تواند در پیشرفت کاری صاحبان کسب‌وکار تغییرات مثبتی به وجود بیاورد. اگر شما هم مایل هستید که به کار خود سروسامانی بدهید، پیشنهاد می‌کنیم که پس از شناسایی مزایای voip از آموزش ویپ در کندو هم استفاده کنید. از جمله مزایای قابل‌توجه استفاده از سیستم ویپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان برقراری کنفرانس تلفنی

کنفرانس‌های تلفنی امروزه در همه جای دنیا رونق یافته‌اند و در شرکت‌ها و کمپانی‌ها برای شرایطی از جمله برقراری تماس بین کارمندان استفاده می‌شوند. یکی از مزایای voip برقراری همین کنفرانس تلفنی با تعداد بالایی از شرکت‌کننده‌ها است. بااین‌حال این طرز ارتباط تنها مزیت ویپ نیست؛ بلکه از مهم‌ترین قابلیت‌های آن، امکان کپی‌گرفتن از مکالمات و ارسال آن به شرکت‌کنندگان می‌باشد.

  • برقراری ویدئو کنفرانس

هم‌اکنون ویدیو کنفرانس با تجهیزات دیگری هم قابل‌اجرا است؛ اما چیزی که ویپ را خاص می‌کند، کنفرانس تصویری باکیفیت و البته با هزینه پایین است. از جمله مزایای voip توانایی استفاده‌ی بهینه آن از پهنای باند است که منجر به ایجاد هزینه‌های کمتر در مقایسه با نمونه‌های دیگر می‌شود.

  • قیمت پایین تماس‌های بین‌المللی

چند بار شده است که بعد از تماسی که با خارج از کشور داشتید، هزینه‌های سنگین بر شما تحمیل شده باشد؟ برقراری تماس‌های راه دور یا بین‌المللی چه برای صاحبان مشاغل و چه برای کاربران عادی اهمیت زیادی دارد. قابلیت‌ها و مزایای voip مثل استفاده‌ی بهینه از ظرفیت شبکه، ساده‌بودن فناوری این سیستم و البته به‌کارگیری یک شبکه برای دیتا و صوت همگی دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند که هزینه‌ی تماس‌های بین‌المللی کمتر شود.

  • قابلیت ارسال فکس

معمولا تا سال‌ها ارسال فکس به این صورت بوده است که حتما باید از طریق دستگاه فکس انجام می‌شد. بااین‌حال امروزه چنین ضرورتی وجود ندارد. به لطف ویپ شما می‌توانید از طریق یک نرم‌افزار ساده با کامپیوتر به‌راحتی فکس ارسال کنید.

  • امنیت زیاد

حفظ امنیت را نیز باید به مزایای voipاضافه کرد. در سیستم‌های تلفنی آنالوگ، اتصال به شبکه کار سختی نیست و تنها با اتصال گوشی آنالوگ می‌توان این کار را انجام داد. این در حالی است که فناوری ویپ چنین چیزی را قبول نمی‌کند؛ چراکه محض حفظ امنیت، باید قبل از هر چیز کاربران را شناسایی کند. علاوه بر همه‌ی این‌ها امکان ارسال مکالمات روی VPN وجود دارد که باعث رمزگذاری مکالمات می‌شود.

آشنایی با مزایای voip و کاربرد آن‌ها

هزینه پایین نصب و راه‌اندازی

از سایر مزایای voip هزینه‌ی پایین نصب و راه‌اندازی آن می‌باشد. تنها چیزهایی که برای نصب و راه‌اندازی ویپ کامپیوتر نیاز دارید، اتصال اینترنتی و نرم‌افزار ویپ مختص نصب و راه‌اندازی آن است. زمانی که از این طریق تماس برقرار می‌شود، خبری از هزینه‌های اضافی نیست و حتی با صرف هزینه‌ی خیلی پایین‌تر می‌توان با همه‌ی شبکه‌های مخابراتی ارتباط برقرار کرد. مکالمات از نوع اینترنتی است، روی میزان مکالمه نظارتی انجام نمی‌گیرد و تنها بابت اینترنت مالیات ناچیزی پرداخت می‌شود.

از سایر مزایای voip می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • اتصال دفاتر مختلف
  • ساختار انعطاف‌پذیر
  • امکان جابه‌جایی سیستم
  • جایگزین نیروی انسانی
  • قابلیت حمل
  • وضوح بیشتر کیفیت صدا
  • افزایش دسترسی
  • توسعه‌پذیری
  • مانیتورینگ آسان

voip چه کاربردی دارد؟

باتوجه‌به مزایای زیادی که از ویپ گفته شد، کاربردهای زیادی هم می‌توان از آن انتظار داشت؛ اما تنها به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • انتقال خطوط تلفن

تماس‌های تلفنی توسط گیت‌وی‌های ویپ در مبدا به شکل بسته‌های دیتا بر اینترنت درمی‌آیند (Origination) و بعد در مقصد مجددا روی خطوط تلفنی قرار می‌گیرند (Termination). انتقال خطوط تلفنی به این شکل موجب بروز یکی از مزایای voipیعنی صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

  • اتصال دفاتر ادارات

حتما قبول دارید که در یک اداره یا شرکت بنا به‌ضرورت باید کارمندان دفاتر مختلف آن با یکدیگر در تماس باشند. به‌واسطه‌ی روش سنتی، هر دفتر، سیستم تلفنی مجزا برای خود دارد و برای برقراری تماس باید از زیرساخت‌های مخابراتی استفاده کرد. خب، این روش تبعا باعث تحمیل هزینه‌های سنگین می‌شود. از جمله کاربردها و البته مزایای voip، استفاده‌ی همه‌ی دفاتر تنها از یک سیستم تلفنی است و تماس کارمندان با یکدیگر از طریق شماره داخلی صورت می‌گیرد.

  • جایگزینی سانترال‌های سنتی

همان‌طور که اشاره کردیم ویپ یک جایگزین خیلی مناسب برای تلفن‌های ثابت و سانترال است. برای این کار تلفن‌های voip در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند از امکانات زیاد و متنوع‌تری استفاده کنند.

آشنایی با مزایای voip و کاربرد آن‌ها

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید، مزایای voip کاملا قابل‌توجه و شگفت‌آور است. شاید قبل از شروع این مقاله می‌گفتید: چرا ویپ؟ اما حالا بعد از اطلاع از قابلیت‌های ویپ باید گفت: چرا voip نه؟ با وجود این همه کارایی اگر شما هم می‌خواهید به یکی از کاربرهای ویپ تبدیل شوید یا حتی آن را بیاموزید، می‌توانید به کمک کارشناسان کندو برای ابهامات خود جوابی بیابید و بعلاوه در صورت تمایل در دوره‌های آموزش ویپ شرکت کنید.

کد خبر 667110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.