امسال ۱۱۱۳ پروژه در شهر اصفهان اجرا می‌شود/ آغاز به‌کار پروژه‌های سبد سه‌ماهه نخست ۱۴۰۲

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری تعریف شده که ۷۰ درصد آن به فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافته است، گفت: با توجه به بودجه در نظر گرفته شده در حوزه عمرانی ۱۱۱۳ پروژه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان اظهار کرد: واکاوی واژه شهید چنین به ما گوشزد می‌کند که ریشه واژه شهید از شهادت و شاهد است و در انطباق با آیات و روایات قرآن، سه مفهوم مهم از آن به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه نخستین مفهوم برآمده از شهید آنکه شهید حاضر است، یعنی او همواره در عملکردها حضور داشته است، افزود: دومین مفهوم برآمده از واژه شهید آن است که شهید ناظر بوده و این موضوع حائز اهمیت است، چرا که هر حاضری ممکن است ناظر نباشد، سومین مفهومی که از واکاوی شهید بر می‌آید آنکه شهید گواهی دهنده و شهادت دهنده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهید حاضر، ناظر و بر عملکرد ما شهادت می‌دهد، بنابراین اگر باطن واژه شهید را متوجه باشیم و به درستی درک کنیم، به طور حتم سبک زندگی ما متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که از احادیث، روایات و آیات قرآنی و راویان صدیق دینی بر می‌آید، این است که مقیاس‌ها و سنجش اعمال دنیایی با آخرت بسیار متفاوت بوده است و بر اساس ادبیات قرآنی و روایی در آخرت از ذره ذره کارها سوال پرسیده می‌شود؛ ذره کمترین مقیاس قابل اندازه‌گیری کمیت است و در آخرت از کمترین مقیاس اندازه‌گیری نیز سوال می‌شود، بنابراین با توجه به اینکه سوال‌ها و حساب و کتاب‌ها در آخرت بسیار متفاوت از اجرای عملکردها در دنیا است، باید مراقب اعمال و لحظه لحظه کردارها بود.

قاسم‌زاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های سطح منطقه شش اظهار کرد: امسال حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری اصفهان تعریف شده است که ۷۰ درصد آن به حوزه عمرانی اختصاص یافته و با توجه به این بودجه ۱۱۱۳ پروژه عمرانی تعریف شده است که ۱۱۱ پروژه آن جزو پروژه‌های شاخص شهری بوده که شهر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۶۶ پروژه نیز به عنوان پروژه‌های مهم منطقه‌ای و بالغ بر ۸۰۰ پروژه به عنوان پروژه‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود، گفت: پروژه‌هایی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، شامل هر سه نوع پروژه می‌شود، زیرا کلنگ‌زنی آغاز عملیات حلقه چهارم رنگ حفاظتی جزو پروژه‌های شاخص شهری، احداث مجموعه فرهنگی و مسجد شهید کشوری جزو پروژه‌های مهم منطقه‌ای و ساماندهی گذرهای محلات نیز جزو پروژه‌های منطقه‌ای بوده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: درصدد هستیم امسال ۱۱۱۳ پروژه تعریف شده را به شکل حداکثری اجرا کنیم که این پروژه‌ها در چهار بسته در طول سال تقسیم شده است و در حال حاضر شاهد اجرا و آغاز به‌کار پروژه‌های سبد سه ماهه اول سال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری، روزانه باید ۶۰۰ میلیارد تومان کسب درآمد کنیم تا بتوانیم ۱۱۱۳ پروژه را اجرا کنیم که کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

قاسم‌زاده تاکید کرد: اصفهان از جمله معدود شهرهایی است که در کشور توانسته است نسبت ۷۰ به ۳۰ بودجه عمرانی به بودجه جاری را حفظ کند.

کد خبر 667094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.