رویکرد نیویورک برای کاهش ارتکاب جرم در ایستگاه‌های مترو

مدیران نیویورک در ایالات متحده آمریکا در نظر دارند از تلفیق فناوری با موانع فیزیکی و مداخلات انسانی برای به حداقل رساندن ارتکاب جرم در ایستگاه‌های متروی سراسر شهر بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از افزایش قابل‌توجه ارتکاب جرم و حتی گرایش افراد به خودکشی در ایستگاه‌های متروی سراسر نیویورک است به طوری که به‌تازگی دو شخص توسط افراد سودجو به ریل‌های قطار پرتاب شدند و جان خود را از دست دادند. پیش از این بسیاری از شهروندان، به‌ویژه کاربران قطارهای شهری به‌طور مکرر اعتراضات خود را نسبت به حس ناامنی در ایستگاه‌های مترو اعلام کرده و از مدیران شهر خواسته بودند موانعی را در محل سوار شدن به قطارهای مترو نصب کنند تا مانع از پرت شدن افراد روی ریل‌ها شوند.

مدیران حمل‌ونقل شهری ادعا کرده‌اند که اعمال چنین اقدامی محدودیت‌های زیادی را در بر دارد و علاوه بر صرف هزینه‌های بسیار بالا، مستلزم زمان زیادی است. از سوی دیگر، طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، اگرچه ایجاد موانع در سکوهای مترو می‌تواند میزان ارتکاب جرم یا وقوع ناخواسته سوانح را در ایستگاه‌ها به حداقل برساند، با این حال از آن‌جا که درهای قطارهای مختلف در جایگاه‌های متفاوتی قرار گرفته است، بنابراین نمی‌توان در ایجاد موانع، فضاهای یکسانی را برای ورود مردم به قطارها ایجاد کرد. در واقع، نتیجه تحقیقات مختلف نشان داده است که از مجموع ۴۷۲ ایستگاه مترو در نیویورک، امکان نصب چنین موانعی تنها در ۱۲۸ ایستگاه وجود دارد که این امر به سهم خود صرف میلیاردها دلار هزینه را می‌طلبد.

البته ایجاد موانع فیزیکی برای سقوط به محل تردد قطارهای مترو به‌طور آزمایشی در سه ایستگاه آغاز شده و این در حالی است که مدیران شهر اعمال اقدامات دیگری را نظیر نصب دوربین‌های نظارتی و سنسورهای مادون قرمز برای پیش‌بینی احتمال تخلف از سوی افراد، بهره‌گیری از سنسورهای دیجیتالی روی قطارها به منظور آگاه‌سازی آن‌ها از احتمال وقوع حادثه و کاهش سرعت حرکت، نصب سیستم‌های ردیاب تخلف در پنج ایستگاه مترو و در نهایت، نصب چراغ‌های آبی در سه ایستگاه مترو برای کاهش احتمال اقدام به خودکشی توسط افراد آغاز کرده‌اند.

گزارش‌ها نشان‌گر آن است که در سال‌های بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میزان تخلفات انجام شده در ایستگاه‌های متروی نیویورک افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کرد و در سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسید.

کد خبر 667090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.