عملکرد موفق شهرداری اصفهان در رزمایش مدیریت مصرف برق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شهرداری با همکاری شرکت توزیع برق، در رزمایش مدیریت مصرف برق عملکرد موفقی داشته و توانسته است با روش‌های مدیریتی و استفاده از دیزل‌ژنراتور، مصرف برق را در ساختمان‌های شهرداری کاهش دهد و ۸.۵ مگاوات صرفه‌جویی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ پس از برگزاری رزمایش عملیات مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در زمان بحران و قطع برق اظهار کرد: شهرداری اصفهان با همکاری شرکت توزیع برق، در این رزمایش عملکرد موفقی داشته و توانسته است با روش‌های مدیریتی و استفاده از دیزل ژنراتور، مصرف برق را در ساختمان‌های شهرداری کاهش دهد و ۸.۵ مگاوات صرفه‌جویی کند.

وی افزود: این رزمایش عملکرد موفقی داشته است و نتایج عملکرد رزمایش‌ها نشان می‌دهد که باید پیش از وقوع حادثه آمادگی خود را بسنجیم، همچنین در خصوص سیل، زلزله، کمبود برق و دیگر مخاطرات طبیعی تمام دستگاه‌ها موظف به اجرای این رزمایش‌ها شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هفته گذشته سیلاب در استان اتفاق افتاد که منجر به فوت چهار نفر و خسارت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان شد، برای کاهش این تخریب‌ها به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است که محلات را برای مواجهه با طرح‌های اضطرار آماده کنند و راه‌های مقابله را به مردم آموزش دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان از سال گذشته طرح‌های خوبی در زمینه مخاطرات در دستور کار داشته و مطالعات و اقداماتی برای فرونشست، سیل‌خیزی، رفع آب‌گرفتگی در شهر و ایمنی بازار در برابر حوادث انجام داده است، در زمینه انرژی نیز اجرای طرح‌های مصرف بهینه برق و گاز از جمله تقویت نیروگاه‌های خورشیدی و راه‌اندازی دیزل‌ژنراتور در دستور کار شهرداری اصفهان بوده است.

شیشه‌فروش اضافه کرد: برای گذر از تابستان گرم نیاز داریم که همه بخش‌ها همکاری داشته باشند، در استان دو هزار مگاوات کمبود انرژی داریم که وزارت نیرو باید برای رفع کمبود انرژی در استان برنامه‌ریزی و شرکت توانیر نیز باید برای تأمین برق استان اقدام کند، برای گذر از تابستان و صرفه‌جویی در مصارف نیز برنامه‌های مدیریت مصرف به تمام سازمان‌ها و ادارات ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: براین اساس تمام ادارات باید در زمان اداری ۳۰ درصد و در زمان غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق و ۲۰ درصد مصرف آب خود را کاهش دهند، همچنین شرکت برق مکلف شده در بازه‌های زمانی گفته‌شده، به دستگاه‌ها تذکر دهد و آنها را موظف به استفاده از دیزل‌ژنراتور کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تمام اقدامات با این هدف انجام می‌شود که مدیریت مصرف برق در بخش خانگی اعمال نشود، در بخش کشاورزی و صنعت نیز محدودیت‌های مصرف برق ابلاغ شده است، مدیر انرژی در دستگاه‌های اجرایی تعیین شده و مکلف است برنامه‌های مدیریت مصرف برق را اجرایی کند. به صنوف نیز ابلاغ شده است که مدیریت مصرف برق را انجام دهند.

وی گفت: از وزارت نفت و شرکت ملی گاز درخواست داریم که برای تأمین گاز نیروگاه‌های اصفهان در زمستان از اکنون برنامه‌ریزی کنند، نیروگاه شهید منتظری باید به سیکل ترکیبی تبدیل شود و وزارت نفت نیز مکلف به تأمین گاز این نیروگاه است تا دیگر شاهد مازوت‌سوزی در این نیروگاه نباشیم.
کد خبر 667076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.