۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
ایرلند؛ تنهاترین کشور اروپا

مطابق نظرسنجی‌های کمیسیون اروپا در اواخر سال گذشته، ایرلند به‌عنوان تنهاترین کشور سراسر اتحادیه اروپا شناخته می‌شود و هلند، جمهوری چک، کرواسی و اتریش کمترین میزان تنهایی را احساس می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون اروپا در پایان سال گذشته یک نظرسنجی برای پی بردن به میزان تنهایی در اتحادیه اروپا به‌دنبال همه‌گیری کووید -۱۹ آغاز کرد. این نظرسنجی نخستین بررسی در نوع خود بود و به‌دنبال یافتن علل زمینه‌ای و شیوع آنچه انجام گرفت که به‌طور گسترده به‌عنوان یک اپیدمی آرام در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از گروه‌های مختلف مانند افراد مسن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این امر در قاره‌ای هم‌چون اروپا که به‌سرعت در حال پیر شدن است اهمیت قابل‌توجهی دارد.

میزان درک و احساس تنهایی در سراسر اروپا بسیار متفاوت و ایرلند کشوری است که بیشترین درصد از پاسخ دهندگان (۲۰ درصد) در آن احساس تنهایی می‌کنند، حال‌آن‌که تنهایی در این کشور با وجود فرهنگ موسیقیایی و داستان‌سرایی شاد کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. در ابتدا گمان می‌شد هوای بارانی عاملی برای این احساس باشد، اما قرار داشتن کشورهای آفتابی هم‌چون یونان و بلغارستان در پنج جایگاه نخست تنهاترین جوامع جهان نشان می‌دهد این امر دلایل پیچیده‌تری دارد.

تنهایی در این کشور بیداد می‌کند

احساس تنهایی و پیشگیری از آن به عوامل مختلفی هم‌چون شرایط اقتصادی، کیفیت و کمیت تعاملات اجتماعی، سنت‌ها و آداب و رسوم خانوادگی، کمک‌های اجتماعی و ارتباطات بستگی دارد و کمترین میزان تنهایی در هلند، جمهوری چک، کرواسی و اتریش با نرخی کمتر از ۱۰ درصد از نمونه مورد بررسی (ایرلند) مشاهده شد.

نظرسنجی‌ها در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ از ۲۵ هزار پاسخ دهنده بالای ۱۶ سال در سراسر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا (EU) انجام شد. به‌طورکلی ۱۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که در طول چهار هفته گذشته، بیشتر یا تمام اوقات احساس تنهایی داشته‌اند و ۳۵ درصد تنها بعضی مواقع این احساس را تجربه کرده بودند.

تنهایی عاطفی به‌عنوان احساس فقدان یک رابطه معنادار با یک فرد مهم یا یک دوست نزدیک تعریف می‌شود و تنهایی اجتماعی به تجربه یک شبکه اجتماعی ناکافی گسترده‌تر از جمله دوستان، همسایگان یا همکاران اشاره دارد. تنهایی نه‌تنها برای سلامت روان فرد، بلکه برای سلامت جسمانی نیز مضر است و بنا بر مطالعات افراد را در معرض خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، زوال عقل و سکته قرار و احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

یک مانع بزرگ برای مقابله با تنهایی، تابو بودن تصدیق یا صحبت کردن در مورد آن در جامعه محسوب می‌شود. فقدان اطلاعات و آگاهی در مورد روش‌های کمک و پیشگیری از آن نیز عاملی محلی است، به‌طوری که ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی اتحادیه اروپا گفته بودند از هیچ سیاست مداخله‌ای و منابع برای مقابل با احساس تنهایی در شهرهای خود اطلاعی ندارند.

کد خبر 667072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.