افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر / پیشرفت ۳۰ درصدی مرکز آتش‌نشانی مسکن مهر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه این سازمان ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی دارد، گفت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان، ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر در قالب یک طرح پنج‌ساله به ۱۸ ایستگاه افزایش پیدا می‌کند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهر رشت مرکز استان گیلان، بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با ۳۸۰ نیرو و ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی که سه ایستگاه آن در نقطه مرکزی رشت واقع شده است، فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: براساس استاندارد باید در شهرها به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت، یک ایستگاه آتش‌نشانی جانمایی و احداث شود که بیست‌ودوم بهمن‌ماه سال گذشته با افتتاح ایستگاه شماره ۱۵ در بلوار خرمشهر، شهر رشت به لحاظ کمی به استاندارد لازم رسیده است، اما به لحاظ افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان باید سه ایستگاه دیگر احداث شود.

مؤمنی با بیان اینکه در گذشته ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق رشت مختلف به درستی جانمایی نشده و در هر منطقه از شهر که زمین خالی وجود داشت ایستگاه آتش‌نشانی احداث شده است، تصریح کرد: با بررسی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشخص شد که بلوار امام رضا (ع) واقع در جاده لاهیجان حدفاصل بلوار قلی‌پور تا میدان جهاد از نقاطی است که در زمان وقوع حوادث مختلف، آتش‌نشانان باید آنها را تحت پوشش قرار دهند تا بتوانند خدمات مطلوبی به شهروندان آن مناطق ارائه کنند؛ لذا سازمان آتش‌نشانی باید در طرحی پنج‌ساله و با تهیه زمین مناسب، دو ایستگاه آتش‌نشانی را در این مناطق احداث کند.

وی اضافه کرد: بر اساس استاندارد، فاصله هر ایستگاه آتش‌نشانی باید حدود سه کیلومتر باشد تا آتش‌نشانان در مدت زمان سه تا پنج دقیقه به محل حادثه برسند، اما به دلیل بار ترافیک و فاصله زیاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا بلوار امام رضا (ع) حدفاصل بلوار قلی‌پور تا میدان جهاد، خدمات‌رسانی به شهروندان با اندکی تأخیر انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در ساختمان‌های بلندمرتبه مسکن مهر رشت ساکن است؛ احداث ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور خدمات‌رسانی بهتر به ساکنان مسکن مهر در حال انجام است.

مؤمنی افزود: ایستگاه آتش‌نشانی مسکن مهر در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود و اعتبارات لازم برای این پروژه پیش‌بینی شده است، امیدواریم این ایستگاه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم به شهروندان خدمات مطلوبی ارائه دهیم.

کد خبر 667022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.