ایمن‌سازی تقاطع‌ها و بلوارهای اصلی شهر قزوین

شهردار قزوین از ایمن‌سازی انحراف ترافیکی کارگاه عمرانی تقاطع غیرهمسطح ولایت خبر داد و گفت: به‌منظور آرام‌سازی جریان ترافیک و کاهش تصادفات، سرعتکاه‌های استاندارد در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و پیامبر اعظم (ص) نصب و این مسیرها به علائم و تابلوهای ترافیکی مجهز شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرمت و صداگیری پل‌های فلزی ماشین‌رو در ناحیه مهدیه قزوین خبر داد و اظهار کرد: در این نوبت پل‌های تقاطع بلوار حکیم و بلوار شهید سلیمانی با هدف تسهیل در تردد شهروندان و جلوگیری از آلودگی صوتی مرمت شد.

وی افزود: پاکسازی و رفت روب معابر، انهار و زمین‌های غیرمحصور ناحیه منفصل شهری مشعل‌دار به صورت گروهی توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره یک خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین انجام شد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: لایروبی انهار سرپوشیده خیابان شهید انصاری به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع به درخواست شهروندان توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین به انجام رسید.

وی از ادامه عملیات اجرایی لوله‌گذاری انتقال آب خام برای حفظ و توسعه فضای سبز کمربندی سبز شرق خبر داد و تصریح کرد: عملیات قیرپاشی در مسیر پیامبر اعظم (ص) انجام می‌شود این مسیر به مساحت ۹۹۰۰ مترمربع پس از بادگیری به منظور چسبندگی قیر بر سطح زمین، به مساحت چهار هزار متر مربع قیرپاشی شده و ادامه تراش آسفالت در حال انجام است.

شهردار قزوین با اشاره به آماده‌سازی ۱۰ هزار مترمربع از بسترهای فضای سبز در سطح شهر به منظور اجرای طرح گل‌کاری اضافه کرد: در این طرح انواع گل‌های تابستانه شامل اطلسی، آهار، جعفری، پریوش و کوکب در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کاشته شد.

صباغی ادامه داد: در اجرای طرح گل‌کاری، امسال برای نخستین‌بار از مرغوب‌ترین نوع گل F1 استفاده شده است که علاوه بر کیفیت، مقاومت بسیار بالایی نسبت به گرمای هوا دارد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح زیباسازی سیمای شهر و بهره‌مندی شهروندان از زیبایی و اثرات مثبت گل است و با کاشت گل‌های فصلی در کنار سایر گل‌ها و درختچه‌های زینتی و پوششی، طراوت محیط شهری دوچندان می‌شود.

شهردار قزوین از ایمن‌سازی انحراف ترافیکی کارگاه عمرانی تقاطع غیر همسطح ولایت خبر داد و افزود: در راستای تسهیل در عبور و مرور، کاهش تراکم ترافیک و ایمن‌سازی تردد، مسیرهای «میدان قدس، بلوار پیامبر اعظم (ص)، خیابان پزشک (روبه‌روی بیمارستان پاستور) و بلوار آیت‌الله خامنه‌ای» به علائم و تابلوهای ترافیکی مجهز شد.

صباغی اظهار کرد: به منظور آرام‌سازی جریان ترافیک و کاهش تصادفات، سرعتکاه‌های استاندارد در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و پیامبر اعظم (ص) نصب شد.

وی با بیان اینکه دریچه‌های فلزی بلوار شهید بهشتی با دریچه‌های کامپوزیت جایگزین شده است، خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر تعداد ۲۵ دریچه کامپوزیت در فاصله چهارراه ولی‌عصر (عج) و میدان سرداران نصب شده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه اجرای دریچه‌های کامپوزیت علاوه بر ایجاد سیمای بصری زیباتر در معابر شهر از نظر اقتصادی در بلندمدت به نفع شهر و شهروندان است، تاکید کرد: این پروژه با شیوه نوین و برای نخستین‌بار به صورت در جا در محل اجرا می‌شود که سبب افزایش سرعت عملیات خواهد شد.

کد خبر 666997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.