رونمایی سنگاپور از زیرساخت‌های دیجیتال شهری

سازمان توسعه رسانه سنگاپور طبق ادعای خود یکی از نخستین زیرساخت‌های دیجیتالی برنامه‌ریزی‌شده در جهان برای تأمین فصل بعدی رشد کشور را رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنگاپور از تداوم سرمایه‌گذاری‌های پیش از تقاضا و برنامه‌ریزی‌های خود روی کل زیرساخت‌های دیجیتال شامل زیرساخت‌های سخت‌افزاری، زیرساخت‌های فیزیکی- دیجیتالی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری خبر داد تا اطمینان حاصل کند با آمادگی کامل به پیشواز آینده می‌رود.

سازمان توسعه رسانه این دولت‌شهر در همکاری با خدمات وب آمازون یک مرکز نوآوری مشترک راه‌اندازی کرده است که طبق ادعای آن در نوع خود نخستین مرکز در جنوب شرقی آسیا و یکی از نخستین زیرساخت‌های دیجیتالی برنامه‌ریزی‌شده در جهان است که فصل بعدی رشد کشور را تأمین می‌کند. این فضای فیزیکی با وجود آزمایشگاه‌های تخصصی از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR/VR)، اینترنت نسل پنجم (5G) و امکانات تست قابلیت استفاده، یکی از سکوهای پرتاب پیشرو برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در منطقه محسوب می‌شود و سازمان‌های سراسر آسیای جنوب شرقی به یکدیگر متصل می‌کند.

این سازمان همچنین با انتصاب ۱۸ متخصص فناوری با پتانسیل بالا به‌عنوان رهبران دیجیتال کشور، اولویت‌های استراتژیک سنگاپور را ترسیم و به سمت مرزبندی‌های جدیدی حرکت کرده است که آن را از شاخص‌های موجود بالاتر نگاه می‌دارد. طرح توسعه‌یافته ارتباطات دیجیتال آن نیز که به کمک وزارت ارتباطات و اطلاعات کشور توسعه یافته است، جهت جهش بعدی اتصال دیجیتال سنگاپور را تعیین می‌کند.

رونمایی سنگاپور از زیرساخت‌های دیجیتال شهری

سنگاپور مدعی شده است که به‌زودی اولویت‌های استراتژیک خود را دوبرابر خواهد کرد که این اقدام در افزایش دو برابری ظرفیت استقرار کابل‌های ارتباطی زیردریایی طی ۱۰ سال آینده، ایجاد ظرفیت اتصال داخلی بدون شکاف ۱۰ گیگابایت بر ثانیه ظرف پنج سال آینده، حصول اطمینان از انعطاف‌پذیری و امنیت زیرساخت دیجیتال کشور در سطح جهانی، پیشگام شدن در ترسیم نقشه‌راهی برای رشد مراکز داده سبز جدید و توسعه پایداری و درنهایت با افزایش پذیرش بسته‌های بیشتر ابزار دیجیتال برای گسترش مزایای تراکنش‌های دیجیتالی یکپارچه نمود پیدا خواهد کرد.

سنگاپور همچنین قصد دارد با تمرکز بر نواحی نوپا و مرزی‌تر از فرصت‌های آینده بهره‌مند شود و در این راستا چشم‌انداز ایمن کوانتومی خود را طی ۱۰ سال آینده ارتقا دهد، زمینه‌های خودمختاری فراگیر خود را پایه‌گذاری کند، به ایجاد اکوسیستم نوپا برای نرم‌افزارهای پایدار و سبز بپردازد و با فعال کردن خدمات ماهواره‌ای در مدار پایین زمین در صنایع کلیدی خود از راه‌حل‌های نوآورانه بهره ببرد.

کد خبر 666971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.