بیشترین عامل تصادفات شهری چیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نداشتن توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی خودرو با خودروی جلویی را بیشترین عامل وقوع تصادفات در راه‌های شهری اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از علل اصلی وقوع تصادفات در راه‌های شهری نداشتن توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی خودرو با خودروی جلویی است و این موضوع ناشی از رانندگی کور رانندگان وسایل نقلیه به معنای انجام هر گونه فعالیتی هنگام رانندگی مانند برداشتن اجسام از کف خودرو، تنظیم سیستم صوت، نوشتن پیامک یا تمیز کردن عینک است که موجب تأخیر در واکنش می‌شود.

وی با بیان اینکه راهکار کاهش حوادث ناشی از نداشتن توجه به جلو، تغییر شیوه رانندگی رانندگان از رانندگی کور به رانندگی تدافعی است، افزود: رعایت فاصله خودرو با وسیله نقلیه جلویی، حفظ حریم رانندگی است و یک رفتار شهروندگرایانه محسوب می‌شود؛ چراکه نزدیک شدن بیش از حد به وسیله نقلیه جلویی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در راننده خودرو یا راکب موتورسیکلت خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین در مواجهه با خطرات پیش رو، احتمال زیادی وجود دارد که فرد نتواند پاسخ مناسب به آن بدهد و از این رو، همیشه رانندگان باید فاصله مطمئن را با وسیله نقلیه جلویی حفظ نمایند تا از بروز خطر و حادثه جلوگیری شود.

کد خبر 666955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.