آسمان صاف همراه با وزش تندباد لحظه‌ای برای اصفهان پیش‌بینی می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: تا اوایل هفته آینده در سطح استان آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر گاهی قسمتی ابری همراه با وزش باد، تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، تا اوایل هفته آینده در سطح استان آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر گاهی قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تندباد لحظه‌ای و وزش باد نسبتاً شدید در استان، افزود: این سامانه در نواحی شمال، شرق و مرکزی استان با وزش باد، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک کاهش دید و کیفیت هوا، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز و تا پایان امروز با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و ماندگاری آن همراه خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک در مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکزی استان، گفت: این پدیده در شهرستان‌های اردستان، مهاباn، زواره، انارک، چوپانان، نائین، نجف‌آباد، اصفهان، شرق اصفهان، فرودگاه، ورزنه، زرین‌شهر، مبارکه، شهرضا و کبوترآباد پیش‌بینی شده است.

رفیعی اظهار کرد: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده، کهن‌سال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات این پدیده است و اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دما تا پایان هفته روند افزایش جزئی خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 666954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.