وضعیت بورس امروز / سهام دلاری بازار را سبز کردند

شاخص کل امروز با رشد ۹ هزار و ۷۵۴ واحدی به دو میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۶۹ رسید؛ نمادهای فولاد، رمپنا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. امروز دلار قدری افزایش یافت و به کانال ۴۹ هزار تومان رسید. همچنین نمادهای ونوین، فزر و ثمسکن بیشترین ورود پول حقیقی را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز با افزایش قیمت دلار همراه بود به صورتی که دلار به کانال ۴۹ تومان بازگشت و به همین نسبت شاخص نیز قدری افزایش داشت. شاخص کل با رشد ۹ هزار و ۷۵۴ واحدی به دو میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۶۹ رسید؛ نمادهای فولاد، رمپنا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با رشد اندک ۶۶۷ واحدی به عدد ۷۳۰ هزار و ۴۱۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۶ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۵۴۰ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۸ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۲۸ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس نیز با رشد ۱۰۷ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۷ هزار و ۶۲۶ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، هرمز و دی بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۲۹ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۷۸ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۶ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۳۱ هزار معامله به ارزش پنج هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان معامله کردند. میزان معاملات امروز حداقل ۵ میلیارد از دیروز کمتر بود.

ارزش کل معاملات امروز ۱۲ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان بود که این مقدار، مبلغ هفت هزار و ۳۱ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۸ میلیارد ۶۹۹ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۶ میلیارد ۱۹۴ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: هفت هزار و ۳۹ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: پنج هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، جهش، وبملت

بیشترین حجم معامله: وبملت، جهش، شستا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: پتایر، بکام، ولصنم

بیشترین کاهش قیمت: شفا، کسعدی، واعتبار

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۱۳۰ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: ونوین، فزر، ثمسکن.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، خزامیا، زملارد.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۶۴ ۱۴۳
فرابورس ۱۹۶ ۱۱۹

اخبار مهم

شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی افزایش یافت

شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۳.۸ و ۴.۷ درصدی مواجه شده است.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام کسعدی

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ با توجه به افزایش سرمایه شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی از مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال) مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ لغایت تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ تعیین شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه‌های وب

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت داده گستر عصر نوین از مبلغ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و عدم خروج نقدینگی و همچنین استفاده از معافیت مالیاتی بر اساس مفاد بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

ثبت افزایش سرمایه وسالت

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ افزایش سرمایه شرکت بانک قرض‌الحسنه رسالت از مبلغ ۱,۹۴۰,۸۳۸ میلیون ریال به‌مبلغ ۷,۴۸۳,۰۲۷ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۵,۵۴۲,۱۸۹ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

قیمت خودروهای پر متقاضی امروز

خودروهای شرکت ایران خودرو:

قیمت دنا پلاس اتوماتیک: ۸۱۰ میلیون تومان

قیمت دنا پلاس: ۶۱۰ میلیون تومان

قیمت پژو پارس: ۴۷۳ میلیون تومان

قیمت پژو پارس دو گانه سوز: ۵۷۶ میلیون تومان

قیمت پژو ۲۰۷ i پانومارا دنده‌ای: ۶۲۵ میلیون تومان

قیمت پژو ۲۰۷ i دنده‌ای: ۶۱۵ میلیون تومان

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲: ۵۱۵ میلیون تومان

قیمت سورن پلاس: ۵۳۵ میلیون تومان

قیمت سمند LX ساده: ۴۷۵ میلیون تومان

قیمت تارا اتوماتیک: ۷۶۵ میلیون تومان

قیمت رانا پلاس: ۴۴۲ میلیون تومان

خودروهای شرکت سایپا:

قیمت پراید ۱۱۱: ۳۵۰ میلیون تومان

قیمت پراید ۱۳۱: ۳۳۰ میلیون تومان

قیمت تیبا صندوق دار: ۳۳۰ میلیون تومان

قیمت تیبا هاچ بک: ۳۳۴ میلیون تومان

قیمت ساینا دنده‌ای: ۳۱۰ میلیون تومان

قیمت کوییک دنده‌ای: ۳۰۵ میلیون تومان

قیمت شاهین: ۵۳۰ میلیون تومان

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز / سهام دلاری بازار را سبز کردند

پیش بینی بورس فردا ۲۴ خردادماه

بر اساس پیش بینی که روز گذشته انجام شد این انتظار وجود داشت که بازار امروز منفی نبوده و از طرفی تعادل برقرار شده و رونق چندانی در معاملات وجود نداشته باشد.

از ابتدای شروع بازار امروز جو کمی منفی بود اما در ادامه حجم معاملات افزایش یافت. ابتدا گروه خودرویی و بانکی به سمت مثبت شدن حرکت کردند اما در اواسط بازار با مشخص شدن قیمت دلار و شتاب گرفتن رشد آن، وضعیت بازار در نمادهای فلزی، پتروشیمی و پالایشی بهتر شد. اصطلاحاً ریالی‌ها کمی عقب نشستند و دلاری‌ها جلو افتادند، با این وجود، کلیت بازار متعادل بود.

شاخص کل بورس امروز بیش از ۹ هزار واحد رشد کرد و ارزش معاملات خرد نیز شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که با برآیند منفی پول حقیقی‌ها به میزان ۱۳۰ میلیارد تومان بسته شد.

برای فردا اتفاق خاصی در بازار نمی‌توان متصور بود. همین روندی که امروز در نیمه دوم بازار وجود داشت فردا نیز ادامه می‌یابد و نمادهای دلاری پیشتاز بازار خواهند بود.

تک سهم‌هایی که روز گذشته منفی بود امروز مثبت شد. این اتفاق به تدریج گسترده شده و گروه‌ها را در بر می‌گیرد. این اتفاق تا مشخص شدن بازه دلار و افزایش حجم معاملات ادامه دارد. طی روزهای آینده بازار همچنان متعادل بوده و حجم معاملات به تدریج افزایش می‌یابد.

کد خبر 666912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.