عملیات ساماندهی مادی سقاخانه آغاز شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها را از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و گفت: ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوچه مهر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: احیا و باز زنده‌سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و علاوه بر آب‌رسانی و زیباسازی فضای شهری در مواقع بارندگی نیز از وقوع بحران سیل جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مادی‌ها در تلطیف هوای شهر، سفره‌های آب‌های زیرزمینی، تجمیع آب‌های سطحی، تقویت چاه‌های آب، ارتقای سرانه فضای سبز، توسعه و تبادل هیدرولیکی با محدوده تحت نفوذشان برای ارتقای کیفیت زیستی شهر تأثیرگذار هستند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها را از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوچه مهر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ساماندهی مادی سقاخانه شامل عملیات لاشه چینی، نما چینی سنگی، بدنه‌سازی با استفاده از سنگ مالون، محوطه سازی، اجرای سنگ در پوش و اجرای جان‌پناه مناسب مادی‌ها به منظور رفع خطر ترافیکی و عابران پیاده در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر انهار افزود: ساماندهی نهر کوچه مهر نیز شامل عملیات لاشه‌چینی، نما چینی سنگینی، بدنه‌سازی با استفاده از سنگ مالون و اجرای جان پناه مناسب در راستای رفع خطر از تردد وسایل نقلیه در دست اقدام است.

وی با تاکید بر نقش و کاربرد ویژه نهرها و مادی‌های واقع در منطقه ۹ اصفهان اضافه کرد: در راستای زیباسازی و پیرایش سیما و منظر شهری طرح ساماندهی مادی سقاخانه و نهر کوچه مهر در مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 666866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.