سالروز جنایت داعش در اسپایکر / روزی که دجله به رنگ خون درآمد

یک کاربر فضای مجازی عکسی از نقاشی عمار سالم‌الرسام، هنرمند عراقی که جنایت داعش در اسپایکر را به تصویر کشیده است، منتشر کرد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی به مناسبت سالروز جنایت داعش در اسپایکر با انتشار عکسی از نقاشی عمار سالم‌الرسام، هنرمند عراقی نوشت: «سالروز کشتار اسپایکر در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴؛

در این فاجعه حدود ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان شیعه به دست داعش قتل عام شدند و اجسادشان را به دجله انداختند. گفته می‌شود این کشتار از نظر تعداد قربانیان، بزرگترین عملیات تروریستی تاریخ پس از حملات ۱۱ سپتامبر است.»

سالروز جنایت داعش در اسپایکر/ روزی که دجله به رنگ خون درآمد

به گزارش ایمنا، پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق قرار دارد که تروریست‌های داعش، دوازدهم ژوئن سال ۲۰۱۴، پس از یورش به شهر تکریت و اشغال این شهر، نزدیک به دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند. هجوم داعش به پایگاه هوایی اسپایکر در تاریخ دوازدهم ژوئن ۲۰۱۴ شروع شد و چند روز به طول انجامید.

جنایت اسپایکر، یکی از هولناک‌ترین صحنه‌های حضور داعش در عراق محسوب می‌شود که بعید است تا سال‌های سال از حافظه مردم این کشور پاک شود.

کد خبر 666860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.