یک قلاده راکون در مشهد زنده‌گیری شد

معاون عملیاتی آتش نشانی مشهد گفت:‌ یک قلاده راکون که از گونه‌های بومی قاره آمریکا است، پس از زنده‌گیری توسط آتش‌نشانان در شمال شهر مشهد به اداره کل محیط زیست خراسان رضوی جهت تعیین تکلیف تحویل داده شد.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یک قلاده راکون که از گونه‌های بومی قاره آمریکا است، پس از زنده‌گیری توسط آتش‌نشانان در شمال شهر مشهد به اداره کل محیط زیست خراسان رضوی جهت تعیین تکلیف تحویل داده شد.

وی ادامه داد: این حیوان که از گونه‌های غیربومی است، پس از آن مشاهده شد که صاحبان یک انبار فروش آهن‌آلات در محدوده خیابان شهید طرح‌چی در شمال مشهد ضمن تماس با سامانه ۱۲۵ اعلام کردند که یک حیوان عجیب پس از ورود به محوطه این انبار روباز به سرعت به قسمت دفتر کار این مجموعه رفته و آنجا پنهان شده است.

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: در پی اعلام این گزارش، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به مالکان این انبار برای جلوگیری از آسیب به حیوان و افراد حاضر در محل بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۱۲ را به خیابان شهید طرح‌چی اعزام کرد که نیروهای امدادی ضمن حضور در محل تحت شرایط خاص و به‌صورت ایمن حیوان را زنده‌گیری کردند و پس از انتقال آن به ایستگاه با هماهنگی مسئولان مربوطه این راکون به سرعت تحویل اداره کل محیط زیست استان خراسان رضوی شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ اطلاعاتی از فرد یا افراد نگهدارنده این گونه جانوری در دست نیست.

کد خبر 666840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.