رقابت ۱۷ هزار دانش‌آموز اصفهانی در آزمون مدارس سمپاد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از رقابت نزدیک به ۱۷ هزار دانش‌آموز این استان در آزمون مدارس سمپاد خبر داد.

احسان صنعتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره حضور دانش‌آموزان استان در آزمون مدارس استعدادهای درخشان، اظهار کرد: امسال نزدیک به ۱۷ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان نسبت به ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان در پایه دوره اول و تکمیل ظرفیت دوره دوم ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۱ هزار ثبت نام برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی بوده که متقاضی ورود به پایه هفتم مدارس سمپاد هستند و بیش از پنج هزار دانش‌آموز نهمی نیز متقاضی حضور در پایه دهم مدارس سمپاد هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: مدارس استعدادهای درخشان، هیچ ظرفیتی برای پذیرش دانش‌آموزان به‌عنوان میان‌پایه ندارد و تنها آزمون سمپاد در دوپایه تحصیلی هفتم و دهم صورت می‌پذیرد. آزمون ورودی سمپاد برای دوره اول متوسطه در یکم تیرماه ۱۴۰۲ و برای ورود به دوره دوم متوسطه در دوم تیرماه ۴۰۲ برگزار خواهد شد.

کد خبر 666838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.