قدرتمندشدن در حوزه اقتصادی مؤثرترین راه مقابله با تحریم‌ها است

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های به‌کار گرفته نشده قابل ملاحظه‌ای برای افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و ونزوئلا وجود دارد، راه تحقق مناسبات ۲۰ میلیارد دلاری را فعالیت و سرمایه‌گذاری جدی میان دو کشور دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آخرین برنامه از روز اول سفر رسمی به ونزوئلا، در نشست مشترک بازرگانان دو کشور، تقویت فعالیت‌ها و همکاری‌های دانش‌بنیان را از جمله اقدامات مهم در حوزه اقتصادی دانست و بر ضرورت ایجاد دفتر فناوری در ونزوئلا تاکید کرد.

وی بی‌اثرسازی تحریم و قدرتمندشدن در حوزه اقتصاد را مؤثرترین راه مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: جوانان ایرانی به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها فرصت ساختند و توانستند ایران را در برابر تکانه‌ها به آرامش و ثبات برسانند.

رئیس‌جمهور روابط میان ایران و ونزوئلا را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: در جهت تسهیل و تسریع توسعه مبادلات اقتصادی، با اجرای توافقات انجام‌شده، موانع گمرکی، بانکی و تعرفه‌ای مرتفع خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های به‌کار گرفته نشده قابل ملاحظه‌ای برای افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و ونزوئلا وجود دارد، راه تحقق مناسبات ۲۰ میلیارد دلاری را فعالیت و سرمایه‌گذاری جدی میان دو کشور مطرح کرد.

وی وظایف سفرای ایران، دفاتر بازرگانی، خانه علم و فناوری و همه بخش‌های فعال در حوزه‌های صنعت، معدن و امور بانکی را تسهیل امور تجاری میان دو کشور و حل مشکلات شرکت‌های ایرانی دانست.

کد خبر 666834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.