ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز شهر مطالبه اصلی شهروندان است

شهردار نجف‌آباد گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ترافیکی شهرستان نجف‌آباد تقاطع و میدان شهدای دانشجو است. این نقطه در مسیر ترانزیت کشور و در ورودی شهر نجف‌آباد قرار دارد و یکی از نقاط حادثه‌خیز محسوب می‌شود.

عبدالرسول امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مهم‌ترین مطالبه شهروندان ایمن‌سازی این نقطه حادثه‌خیز است؛ لذا حذف این نقطه حادثه‌خیز، تفکیک ترافیک سنگین و سبک محورهای شمالی و مبادی ورودی شهر نجف‌آباد به صورت مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و شهرداری نجف‌آباد انجام می‌شود.

وی افزود: بزرگ‌ترین پروژه‌های ترافیکی شهرستان نجف‌آباد تقاطع و میدان شهدای دانشجو است. این نقطه در مسیر ترانزیت کشور و ورودی شهر نجف‌آباد قرار دارد و یکی از نقاط حادثه‌خیز محسوب می‌شود.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: سهم شهرداری نجف‌آباد آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات در مسیر است که با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ تعیین شده است، در دستور کار وزارت راه قرار گرفته و خاک‌برداری، اجرای پل‌های غیرهمسطح، بتن‌ریزی، آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی لحاظ شده است.

امامی اضافه کرد: تعارض لوله آب و فیبر نوری در حاشیه غربی و شمالی پروژه و وجود خطوط انتقال ۲۰ کیلوولت برق فشار قوی از مهم‌ترین موانع پیشرفت پروژه است.

وی تصریح کرد: آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات گاز و برق، انتقال خط ۱۲۰۰ میلی‌متر آب اصلی شهرستان و شبکه ۲۰ کیلوولت برق، شمع‌کوبی، بتن‌ریزی و اجرای خاک‌برداری از مهم‌ترین اقدامات انجام شده با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است.

شهردار نجف‌آباد با تاکید اینکه تأمین نشدن منابع مالی و روند کند انجام تعهدات دلیل غیرقابل قبولی از سوی پیمانکار پروژه است، گفت: با توجه به سابقه عمرانی درخشان کارنامه شهرداری نجف‌آباد، کم‌کاری‌های پیمانکار مشارکت‌کننده به حساب مدیریت شهری گذاشته می‌شود؛ لذا شهروندان باید به امر مهم مطالبه‌گری در راستای تحقق تعهدات طرف قرارداد از مسئولان مربوطه بپردازند.

کد خبر 666794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.