اصلاح و بهسازی سیستم آبیاری قطره‌ای کمربند سبز شهر

شهردار قزوین از تداوم طرح اصلاح و بهسازی سیستم آبیاری قطره‌ای در اراضی جنگل‌کاری شده شمال شهر موسوم به کمربند سبز خبر داد و گفت: تعویض قطره چکان‌ها و لوله‌های آب‌رسان فرسوده و آسیب‌دیده در سرتاسر طرح جنگل‌کاری شمال اتوبان قزوین_زنجان در دست اصلاح و بهسازی است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از افزایش خدمات‌رسانی به نمازگزاران نماز جمعه خبر داد و اظهار کرد: در راستای خدمات‌رسانی بهتر به نمازگزاران، نشست مشترکی با ستاد برگزاری نماز جمعه و سازمان اتوبوسرانی شهرداری در محل برگزاری جلسات ستاد نماز جمعه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به حضور پرشور نمازگزاران در برگزاری نماز جمعه برای خدمات‌رسانی بهتر، تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس همگانی ویژه نمازگزاران نماز جمعه اختصاص داده شد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: تعداد پارکینگ‌ها برای پارک خودروهای نمازگزاران افزایش داده شده است و پلیس راهور برای مدیریت و روان‌سازی بهتر ترافیک در نقاط بیشتر با تعداد نیروهای پلیس راهور در راستای خدمات‌رسانی بهتر حضور خواهد داشت.

صباغی با بیان اینکه اصلاح و نوسازی بخش‌های فرسوده خطوط لوله انتقال آب خام فضای سبز به منظور جلوگیری از هدررفت آب در دست اجرا است، اضافه کرد: در این راستا، عملیات نوسازی اتصالات و خط لوله انتقال آب در مسیر بلوار پرستار و نوسازی، بهسازی و رفع نواقص تابلوهای راهنمای مسیر مناطق چهارگانه در سطح شهر انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اساسی به‌کارگیری تابلوهای راهنمای مسیر در سطح شهر و هدایت رانندگان است تا آنها در کوتاه‌ترین زمان بتوانند تعیین مسیر کنند.

شهردار قزوین تصریح کرد: با هدف مسیریابی صحیح و سریع و روان‌سازی ترافیک، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، کاهش آلودگی هوا و کمک به پاکیزگی محیط زیست، تابلوهای راهنمای مسیر مناطق چهارگانه سطح شهر نوسازی و بهسازی شد.

صباغی از ادامه عملیات نصب نیوجرسی در محور مواصلاتی اسماعیل‌آباد خبر داد و تاکید کرد: این عملیات با هماهنگی معاونت عمرانی منطقه سه و با هدف ایمنی مسیر و جلوگیری از تصادفات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۱۰۰ مترمربع لکه‌گیری آسفالت در معابر ناحیه شهید بابایی گفت: این اقدام اردیبهشت‌ماه سال جاری با هدف تردد آسان شهروندان انجام شده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه پله‌های اتاق کنترل تئاتر شهر ساخته و نصب شده است، اظهار کرد: سالن اصلی پروژه تئاتر شهر شامل اتاق کنترل، فضاهای پشت صحنه، اتاق‌های گریم و تعویض لباس است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

صباغی با بیان اینکه ۲۱ مورد بازدید و پاسخ استعلام در حریم شهر منطقه دو طی دو ماهه ابتدای سال جاری توسط واحد نقشه‌برداری انجام شده است، خاطرنشان کرد: بررسی هماهنگی امور نقشه‌برداری سطح شهر با طرح‌های تفصیلی و جامع از مهم‌ترین وظایف واحد نقشه‌برداری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سال جاری ۶۰ مورد ابلاغ اخطاریه اجرای احکام در منطقه دو صادر شده است، ادامه داد: عملیات روکش آسفالت در منطقه چهار، جنب ساختمان شورای حل اختلاف در مساحت سه هزار مترمربع به پایان رسید.

شهردار قزوین از اجرای عملیات آهک‌پاشی در پیاده‌روهای خیابان سردار واقع در ناحیه مینودر خبر داد و اضافه کرد: پیاده‌روی بازارچه بسیج با هدف آماده‌سازی و افزایش طول عمر روکش آسفالت آهک‌پاشی شد. عملیات مرمت جدول و کف نهر توسط پیمانکار ۱۳۷ منطقه سه در ناحیه مینودر نیز در حال انجام است و در این نوبت جداول خیابان رشد با هدف هدایت مناسب آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی ترمیم شد.

صباغی تاکید کرد: در راستای ایمن‌سازی بستر بازیگاه‌ها و حفظ سلامت کودکان، بخش‌های آسیب دیده و مستهلک کف‌پوش بازیگاه بوستان الغدیر واقع در بلوار شهید بابایی نوسازی و مرمت شد.

وی از تداوم طرح اصلاح و بهسازی سیستم آبیاری قطره‌ای در اراضی جنگل‌کاری شمال شهر موسوم به کمربند سبز خبر داد و گفت: در راستای حفظ جنگل‌کاری شمال شهر (کمربند سبز) طرح تعویض قطره چکان‌ها و لوله‌های آب‌رسان فرسوده و آسیب‌دیده در سرتاسر طرح جنگل‌کاری شمال اتوبان قزوین_زنجان در دست اصلاح و بهسازی است.

شهردار قزوین افزود: به منظور جلوگیری از نشت شیرابه زباله‌ها از مخازن و انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری، مخازن فرسوده سطح شهر توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره شش خدمات مدیریت پسماند شهرداری تعمیر و بازسازی شد.

کد خبر 666785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.