ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر

شهردار خرم‌آباد گفت: با هدف سرعت بخشیدن به نوسازی بافت‌های فرسوده و ایجاد انگیزه در مالکان و سازندگان، بسته‌های تشویقی برای ساخت‌‍وساز و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر ارائه می‌شود.

داریوش بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری خرم‌آباد به چهار روش پیشنهادی ضوابطی را اعمال می‌کند تا مالکان بتوانند از تراکم تشویقی، حذف پارکینگ، تبدیل کاربری ملک به تجاری یا تشکیل بلوک شهری استفاده کند.

وی افزود: در این بسته تکالیف دیگری از جمله سرعت در صدور پروانه ساختمانی، شناسایی محلات یا نواحی بدون امکان ارائه مشوق‌ها، گزارش کمیسیون ماده ۵، پیگیری تأمین پارکینگ‌های محله‌ای برای جبران کسری پارکینگ و گزارش فصلی از میزان صدور پروانه لحاظ شده است.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: املاکی که در معابر اصلی قرار دارند و حد نصاب تفکیک را رعایت کرده‌اند، می‌توانند از یک طبقه تراکم تشویقی استفاده کنند.

بارانی تصریح کرد: موقعیت پارکینگ‌های محله‌ای و گزارش شهرداری در مورد محلات یا نواحی در طرح‌های تجمیعی مشتمل بر بلوک‌های شهری مشخص شده است و متقاضیانی که پیگیر امتیازات ویژه بازآفرینی در مقیاس پلاک شهری هستند، باید مسئله را در کمیسیون ماده ۵ مطرح کنند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: در این طرح به بافت‌های فرسوده وام ۱۵۰ میلیون تومانی با ۱۸ درصد سود و وام ۵۰ میلیون تومانی از محل منابع بانک‌ها ارائه می‌شود.

کد خبر 666767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.