بیش از ۹۱ درصد پوشش ارتباطی جاده‌های سیستان‌و‎‌بلوچستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوشش ارتباطی جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان از وضعیت نسبت خوبی برخوردار است به‌طوری‌که از ۷۸۶۳ کیلومتر جاده‌های استان ۹۱.۳ درصد تحت پوشش شبکه ارتباطی قرارگرفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور امروز دوشنبه_ بیست‌ودوم خردادماه_ در جلسه هفتگی با استانداران کشور برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب‌وکارها و بررسی وضعیت ارتباطی این استان، میزبان محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان ارائه کرد و با اشاره به تعداد ۳۴۴۲ روستای بالای بیست خانوار در این استان اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای در دولت سیزدهم تاکنون ۶۷۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و ۲۰ درصد روستاهای باقی‌مانده که عموماً ازجمله روستاهای دورافتاده، صعب‌العبور و فاقد زیرساخت‌های لازم ازجمله برق و جاده هستند تا پایان امسال به شبکه ارتباطی متصل خواهد شد.

زارع پور ادامه داد: همچنین برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی بیش از دو هزار کیلومتر فیبر نوری در سه فاز در دستور کار قرارگرفته است که فازهای اول و دوم آن نیز پیشرفت قابل‌توجه ای داشته‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پوشش جاده‌ای نیز در استان سیستان و بلوچستان از وضعیت نسبت خوبی برخوردار است به‌طوری‌که از ۷۸۶۳ کیلومتر جاده‌های استان ۹۱.۳ درصد تحت پوشش شبکه ارتباطی قرارگرفته‌اند.

زارع پور در ادامه تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه‌ای به استان‌های کمتر برخوردار به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است که در گام نخست این پروژه، سه میلیون خانوار تحت پوشش قرارگرفته‌اند و در چندین شهر، سرویس‌دهی اپراتورهای مختلف فیبر نوری که هشت اپراتور هستند به‌طور مستقل یا در کنار شرکت مخابرات در سراسر کشور آغاز شده است و طبق برنامه تا پایان سال هشت تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

زارع پور با بیان اینکه برنامه داریم تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم، گفت: طبیعی است که تمامی شهرها در فاز اول تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اپراتور توسعه‌دهنده فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان سیستان و بلوچستان به‌زودی معرفی می‌شود و در همین جلسه قصد داریم که از استاندار این قول را بگیریم که شخصاً مدیریت و کنترل پروژه این طرح ملی را در استان بر عهده گیرد و با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور مدیران استانی ازجمله فرمانداران، بخشداران و شهرداران با تشریح اهمیت این پروژه، نسبت به رفع موانع و تسریع در پیشرفت آن اقدام کند.

وی در خاتمه تأکید کرد: با معرفی اپراتور توسعه‌دهنده پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان، تلاش می‌شود تا پایان سال حداقل شهر زاهدان تحت پوشش کامل قرار گیرد و در ادامه و ظرف دو سال آینده، سایر شهرهای استان نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

کد خبر 666753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.