پذیره‌نویسی صندوق اهرمی جهش فارابی در بورس

پذیره‌نویسی صندوق اهرمی جهش فارابی از 23 خرداد آغاز می‌شود. صندوق جهش فارابی با بهره‌گیری از به‌روزترین ابزارهای مالی، توانایی کسب سود حداکثری از بازار سهام را دارد و بازدهی آن نیز به مراتب بیشتر از سایر صندوق‌های سهامی و شاخص کل بورس است.

با توجه به بازدهی ۲۴۰۰۰ درصدی صندوق‌های شرکت سبدگردان فارابی در سال‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود پذیره‌نویسی این صندوق نیز مانند صندوق سلام و لبخند فارابی با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران همراه شود. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق کافیست نماد «جهش» را در سامانه معاملاتی جستجو و سفارش خود را ثبت کنید.

آشنایی با صندوق اهرمی جهش فارابی و مزایای آن

صندوق اهرمی جهش فارابی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شود. این صندوق به‌دلیل ماهیتی که دارد، می‌تواند در زمان رشد بورس بازدهی فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. صندوق اهرمی جهش فارابی شامل دو نوع واحد عادی و ممتاز است. ویژگی واحدهای عادی شبیه صندوق درآمد ثابت است؛ بنابراین بدون‌ریسک بوده و سود ثابت و مشخصی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند. از طرفی، واحدهای ممتاز این صندوق می‌توانند بازدهی بسیار بالا و بیشتر از صندوق‌های سهامی عادی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در مرحله نخست، پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز جهش انجام شود و پس از آن پذیره‌نویسی واحدهای عادی آن اجرایی می‌شود. لازم است بدانید در این پذیره‌نویسی، امکان سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه نیز برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. حداقل میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای عادی صندوق جهش فارابی یک واحد، معادل ۱,۰۰۰ تومان تعیین شده است و محدودیتی هم برای خرید هر کد حقیقی یا حقوقی وجود ندارد. همچنین حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در واحدهای قابل معامله (ETF) ممتاز صندوق جهش ۱۰۰ واحد معادل ۱۰۰ هزار تومان است و برای میزان خرید واحدهای ممتاز نیز محدودیتی اعلام نشده است.

چگونه می‌توان در پذیره‌نویسی صندوق جهش فارابی شرکت کرد؟

پذیره‌نویسی صندوق جهش در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله نخست مربوط به واحدهای ممتاز با امکان کسب سود تا چند برابر شاخص کل بورس و مرحله دوم نیز مربوط به واحدهای عادی با سود ثابت ۲۴ تا ۳۰ درصدی است که در ادامه مراحل شرکت در پذیره‌نویسی و خرید واحدهای ممتاز و عادی را شرح می‌دهیم.

شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز

جهت خرید واحدهای ممتاز صندوق اهرمی جهش فارابی (با امکان کسب بازدهی چند برابر شاخص کل بورس) کافیست ۲۳ خردادماه همزمان با آغاز پذیره‌نویسی، با جستجوی نماد «جهش» در سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاری‌ها، نسبت به خرید واحدهای این صندوق از ۱۰۰ هزار تومان تا بی‌نهایت اقدام کنید. پس از انجام پذیره‌نویسی و آغاز معاملات نماد جهش در بورس نیز، به سادگی امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق وجود دارد؛ اما توصیه می‌شود اگر قصد سرمایه‌گذاری در این صندوق را دارید، فرصت شرکت در پذیره‌نویسی را از دست ندهید!

شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای عادی

واحدهای عادی صندوق جهش فارابی بدون‌ریسک و با سود ثابت بین ۲۴ تا ۳۰ درصد سالانه است. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق کافیست در زمان پذیره‌نویسی واحدهای عادی (که پس از واحدهای ممتاز انجام می‌شود) وارد فارابی‌زون شده و از یک هزار تومان تا بی‌نهایت از واحدهای عادی صندوق جهش خریداری کنید.

پیش‌بینی بازدهی صندوق اهرمی جهش فارابی

براساس اساس‌نامه این صندوق، سود واحدهای عادی صندوق اهرمی جهش فارابی بین ۲۴ تا ۳۰ درصد تعیین شده است. به عبارتی سرمایه‌گذاران واحدهای عادی این صندوق می‌توانند از بازدهی ماهانه حداقل دو درصدی و حداکثر ۲.۵ درصدی بهره‌مند شوند. واحدهای عادی صندوق جهش از نوع صدور و ابطالی هستند و برای خرید آن‌ها می‌توانید از طریق فارابی‌زون به نشانی my.irfarabi.com (درگاه خدمات یکپارچه فارابی) اقدام کنید.

در طرف مقابل واحدهای ممتاز صندوق اهرمی جهش فارابی قرار دارد که از نوع قابل‌معامله یا ETF بوده و امکان خرید آن‌ها از طریق سامانه معاملات آنلاین تمامی کارگزاری‌ها از جمله فارابیکسو امکان‌پذیر است. بازدهی واحدهای ممتاز این صندوق مانند صندوق‌های سهامی به بازدهی بورس وابسته است. با توجه به ماهیت اهرمی این صندوق، در بازار صعودی بازدهی آن می‌تواند حدود ۱.۵ برابر بازدهی بورس باشد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این صندوق نسبت به صندوق‌های سهامی عادی در زمان رشد بازار سهام، گزینه جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

مدیریت دارایی فارابی طی ۱۴ سال اخیر موفق به کسب بازدهی بیش از ۲۴۰۰۰ درصدی شده است. در صورتی‌که این عملکرد در صندوقی با ویژگی اهرمی مانند صندوق جهش انجام می‌شد، این بازدهی می‌توانست به بیش از ۳۵۰۰۰ درصد افزایش یابد.

همچنین بهتر است بدانید در صورت تقسیم سرمایه خود بین واحدهای عادی و ممتاز، می‌توانید در رشدهای بازار از سود بالاتری بهره‌مند شوید و در زمان اصلاح، ریسک دارایی‌تان را مدیریت کنید؛ بنابراین اگر تمایل دارید در روزهای مثبت بازار بازدهی حداکثری کسب کنید و در اصلاح بازار نیز بخشی از سرمایه خود را بیمه کنید، این صندوق بهترین گزینه است.

کد خبر 666745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.