فراجا میدان‌دار مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: امروز فراجا، میدان‌دار مبارزه و مقابله بی‌امان با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم رضایی امروز _دوشنبه بیست و دوم خردادماه_ در پنجاه و پنجمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: مقابله با قاچاق کالا و ارز اهمیت دارد و سازمان عظیم انتظامی در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به منظور اقدامات مقابله‌ای با قاچاق کالا و ارز، تکلیف انقلابی دارد و البته که این ایفای نقش پلیس در تحقق شعار سال، مهار تورم، رشد تولید نقش و سهم مؤثری دارد.

وی با اشاره به اراده و اقدام جدی انتظامی برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با قاچاق کالا و ارز، ادامه داد: امروز فراجا، میدان‌دار مبارزه و مقابله بی‌امان با قاچاق کالا و ارز بوده و استقرار پلیس در گمرکات و تلاش برای پشتیبانی از نیروهای مستقر در گمرکات بیانگر این مهم است، چرا که ما در سازمان انتظامی تلاش می‌کنیم، پیشتاز اجرای فرامین و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی، سازمانی انقلابی و مردمی است، بر لزوم تمرکز ویژه بر گلوگاه‌ها و مبادی اصلی ورودی و خروجی کالا به منظور تشدید اقدامات مقابله‌ای با قاچاق مورد تاکید است، گفت: ایجاد و تأمین زیرساخت‌های فنی و سامانه‌ای مورد نیاز در فرآیند مبارزه با قاچاق از اولویت‌های اساسی است.

وی با اشاره به ضرورت رصد فعالیت باندهای کلان قاچاق، افزود: شناسایی و دستگیری اعضای اصلی باندهای قاچاق کالا در صدر اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی فراجا و فرماندهان انتظامی استان‌ها باشد.

رضایی گفت: اهتمام فرماندهان انتظامی استان‌ها بر اولویت قرار دادن توسعه و استقرار پلیس در مبادی رسمی مورد تاکید بوده و رویکرد اطلاعات محور در کشف کالای قاچاق و برخورد با باندهای اصلی قاچاق کالا و ارز بسیار کارساز است، از طرفی افزایش هزینه جرم (تناسب جرم و مجازات) نیز در این فرایند اثرگذار است.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور تصریح کرد: لازم است برای مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا و ارز افسران جوان، متخصص، زبده، توانمند، آموزش دیده و دارای مهارت متناسب با مأموریت گمرک به کار گیریم؛ از طرفی ارائه آموزش‌های مستمر تخصصی با محوریت آموزش مقررات و قوانین گمرکی به نیروهای پلیس مستقر در گمرکات از اهم الزامات است.

کد خبر 666736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.