تشکیل بیش از ۱۶۰ پرونده در واحد حقوقی کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بیش از ۱۶۰ پرونده حقوقی طی سال گذشته در واحد حقوقی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز _دوشنبه بیست‌ودوم خردادماه_ در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: علاوه‌بر مشاوره حقوقی، مددجویان از تمام خدمات قضائی از جمله ارائه دادخواست، اظهارنامه، شکوائیه، لایحه دفاعیه و شرکت در جلسات دادرسی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل بیش از ۱۶۰ پرونده حقوقی طی سال گذشته در واحد حقوقی کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری، افزود: مددجویان از ظرفیت وکلای نیکوکار، خدمات مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده، دفاتر خدمات قضائی و کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری درباره برگزاری جشن خودکفایی دو هزار مددجوی این نهاد، اضافه کرد: رویکرد این نهاد برای سال جاری نیز اجرای طرح‌های اشتغال از طریق اعطای تسهیلات کم‌بهره به نیازمندان تحت حمایت و غیرتحت حمایت است.

وی تعداد خانواده‌های تحت حمایت در استان را ۴۴ هزار خانواده شامل ۱۰۳ هزار نفر دانست و افزود: مددجویان علاوه‌بر مستمری ماهیانه از خدمات حمایتی از جمله کمک به احداث مسکن، درمان، تحصیل فرزندان، ارائه تسهیلات و تهیه لوازم ضروری زندگی بهره‌مند می‌شوند.

محمدی تاکید کرد: در سال گذشته خدمات مشاوره حقوقی به دو هزار مددجوی استان چهارمحال‌وبختیاری ارائه شد.

تأثیر اشتغال‌زایی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

محمد رزم، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ایجاد زمینه اشتغال اهمیت دارد، گفت: در سال جاری حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأثیرات مثبت حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: حمایت از تولید زمینه ایجاد اقتصاد پایدار در کشور را فراهم می‌کند و تحقق این مهم افزایش اشتغال و به تبع آن کاهش سطح ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

کد خبر 666702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.